حمل ریلی کالاهای اساسی ١۵٠ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت راه آهن اظهار داشت: چندی پیش با وزیر کشاورزی توافق‌نامه ای برای حمل ریلی کالاهای اساسی داشتیم که باعث سفارش ‌گذاری‌ها به سمت واگن‌های فله‌بر و لبه بلند شد و حمل ریلی کالاهای اساسی ١۵٠ درصد افزایش یافت.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، میعاد صالحی در مراسم ورود ٣١٩ ناوگان ریلی بازسازی و بهسازی با بیان اینکه در سال ١۴٠٠ رکورد تولید داخلی در حوزه ناوگان ریلی به لحاظ تعداد و ارزش شکسته شد، اظهار داشت: امسال هم با توجه به نام‌گذاری تولید دانش بنیان اقدامات قابل توجهی در حوزه ریلی انجام شده و یکی از مهم‌ترین مصادیق این شعار در حمل و نقل ریلی است که با نفوذ فناوری می‌تواند جهش خوبی داشته باشد.


وی ادامه داد : در بیانات رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی بارها درباره تاکید بر حمل و نقل ریلی شنیده‌ام که پشتیبان این حوزه محسوب می شود.


مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به بدهی هایی این شرکت، تاکید کرد : با بدهی های سنگین چند هزار میلیارد تومانی مواجه بدیم که منجر به عقب ماندگی حمل و نقل ریلی کشورمان شد و لازم بود که این عقب ماندگی را جبران کنیم، البته بخشی از این بدهی‌ها باقی مانده‌اند.


صالحی ادامه داد : برای توسعه ناوگان ریلی از ابزارهای تبصره ١٨ و ماده ١٢ قانون استفاده کردیم و به دنبال تسهیل هدفمند فرایند و بازگشت سرمایه هستیم که بهترین تضمینی برای روشن شدن افق سرمایه گذاری در این صنعت است.


اشاره به توافق با وزیر کشاورزی برای حمل ریلی کالاهای اساسی گفت: چندی پیش با وزیر کشاورزی توافق‌نامه ای برای حمل ریلی کالاهای اساسی داشتیم که باعث سفارش ‌گذاری ها به سمت واگن‌های فله بر و لبه بلند شد و حمل ریلی کالاهای اساسی ١۵٠ درصد افزایش یافت.

پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به زنجیره تولید
هم اکنون بخوانید


وی ادامه داد : همچنین هفته گذشته تزانزیت ریلی از قفقاز به سمت ترکیه و اروپا آغاز شد که امیدواریم با توجه این دولت به دیپلماسی حمل و نقل بتوانیم کریدور شمال-جنوب و کریدور شرقی-غربی را فعال کنیم.


صالحی با اشاره به استفاده از توان بخش خصوصی در حوزه ریلی گفت: امروز با فعالیت بخش خصوصی ۶ لوکوموتیو نو و یک لوکوموتیو بازسازی شده به بهره برداری می رسد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هفده =

دکمه بازگشت به بالا