۷ نکته مهم برای انتخاب بهترین زمان بلیط پروازهای خارجی

 

می‌خواهید با ارزان‌ترین پرواز خارجی ممکن سفر کنید؟ اگر پاسختان مثبت است، باید بدانید که شما تنها نیستید. همه ما همیشه سعی می‌کنیم بلیط هواپیما را با کمترین قیمت رزرو کنیم، فرقی هم نمی‌کند که هدفمان از این سفر دیدار خانوادگی باشد یا برای تعطیلات به خارج از کشور سفر کنیم. در این مقاله، توصیه‌هایی درباره انتخاب بهترین زمان برای رزرو بلیط خارجی را به شما خواهیم گفت.

 

۱. سه‌شنبه‌ها را برای تهیه آنلاین بلیط پرواز خارجی انتخاب کنید

 

معمولا بهترین روز برای تهیه آنلاین بلیط پرواز خارجی سه‌شنبه‌ها حدود ساعت ۳ بعدازظهر به‌وقت آمریکا و ۱۱ شب به‌وقت ایران است. دلیلش هم واضح است: بسیاری از خطوط هوایی فروش هفتگی خود را اوایل روز سه‌شنبه آغاز می‌کنند تا خطوط هوایی رقیب وادار شوند قیمت‌ها را با آنها مطابقت بدهند. بنابراین سه‌شنبه‌ها روز خوبی برای رزرو بلیط پرواز خارجی با مناسب‌ترین قیمت است. اگر در این روز موفق به تهیه بلیط نشدید، اصلا نگران نباشید. روزهای دیگری هم برای خرید بلیط به بهترین قیمت وجود دارند.

 

۲. بلیط هواپیما را خیلی زود یا خیلی دیر نخرید

 

بلیت2چ

 

 

Alt: خرید آنلاین بلیط هواپیما

 

برای خرید بلیط به بهترین قیمت، زمان‌بندی مناسب حرف اول را می‌زند. مراقب باشید که بلیط پرواز خارجی را خیلی زودتر یا حتی دیرتر از موعد نخرید، چون در این‌ صورت ممکن است مجبور به پرداخت هزینه اضافی بشوید. معمولا بهترین مواقع برای خرید اینترنتی بلیط پرواز خارجی این زمان‌ها هستند:

 

  • مواقع عادی بین ۵ ماه و نیم تا ۱ ماه و نیم قبل از حرکت.

 

  • روزهای شلوغ مثل تعطیلات کریسمس، سال نو، جشن شکرگزاری یا ماه‌های شلوغ سال مانند ژوئن، جولای و آگوست حدود ۲ ماه قبل از پرواز.

 

اغلب بلیط هواپیما به مقصد خارج از کشور، ۲۱ تا ۱۱۵ روز قبل از حرکت ۵درصد از قیمت معمول ارزان‌تر است. این زمان ایدئال‌ترین زمان برای خرید بلیط هواپیماست. بدترین زمان برای تهیه بلیط هم ۶ روز پیش از حرکت است. در‌ صورت‌ امکان از رزرو بلیط در این بازه زمانی خودداری کنید، مگر اینکه سفرتان اضطراری باشد. هزینه رزرو بلیط در این بازه زمانی تقریبا ۲۲۰ دلار بیشتر از زمان عادی است.

سفر مورا به ایران برای از سرگیری فوری مذاکرات بود/ احیای برجام به تصمیم نهایی ایران و آمریکا بستگی دارد
هم اکنون بخوانید

 

۳. همیشه هنگام خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی قیمت‌ها را مقایسه کنید

 

قانون طلایی برای خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی این است که قیمت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. بعضی از مردم از پس این کار برنمی‌آیند، چون نمی‌دانند که شرکت هواپیمایی موردعلاقه‌شان لزوما بهترین پروازها را با ارزان‌ترین قیمت نمی‌فروشد. این مسئله بارها ثابت شده است که اگر قیمت‌های بلیط هواپیما را با هم مقایسه نکنید، مجبور به پرداخت هزینه بیشتری می‌شوید. کمی فکر کنید؛ چرا باید حتی یک دلار بیشتر از آنچه نیاز است هزینه کنید؟

 

۴. بهترین روزها برای تهیه بلیط پرواز خارجی ارزان‌قیمت را شناسایی کنید

 

با اطلاع از روزهایی که بلیط هواپیما ارزان‌تر است، می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. اگر نمی‌توانید در این روزها برای کل سفرتان بلیط رزرو کنید، حداقل برای یک مرحله از سفر، یعنی رفت یا برگشت، این کار را انجام بدهید.

 

برای خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی بهتر است در روزهای وسط هفته دست‌به‌کار شوید، چون در این روزها تهیه بلیط پرواز خارجی ارزان‌تر از روزهای آخر هفته است. معمولا در سایر کشورها، جمعه‌ها و یکشنبه‌ها بلیط هواپیما به بالاترین قیمت خود می‌رسد. همچنین بهتر است بلیط را برای ساعات خلوت‌تر و کم‌تردد شبانه‌روز بخرید. مواقعی مانند سحر، نیمه‌شب یا ساعت‌های صرف ناهار یا شام زمان‌هایی هستند که مردم کمتر سفر می‌کنند.

 

۵. ارزان‌ترین مسیرها را پیدا کنید

 

بلیت3

 

 

Alt: تهیه بلیط هواپیما

 

پروازهای یکسره برای سفر راحت‌ترند، اما گاهی در مسیرهای طولانی پروازهایی ارزان‌تر هم پیدا می‌شوند. معمولا این پروازها از پروازهای یکسره ۵۰درصد ارزان‌ترند. همیشه پیش از تهیه بلیط هواپیما، قیمت این پروازها را با هم مقایسه کنید. در نهایت شما تصمیم می‌گیرید که آیا صرف هزینه کمتر ارزش تحمل سفری طولانی را دارد یا نه.

ضوابط اجرایی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت ابلاغ شد
هم اکنون بخوانید

 

۶. بلیط هواپیمای خارجی را گروهی نخرید

 

این روش همیشه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نمی‌شود، اما گاهی‌ مؤثر است و ارزش امتحان‌کردن را دارد. هنگام رزرو بلیط هواپیمای خارجی برای ۲ یا چند نفر، هر بلیط را در زمان متفاوتی بخرید. معمولا به‌دلیل برخی از اختلالات در سیستم‌های رزرو بلیط هواپیما، بلیط‌هایی که هم‌زمان فروخته می‌شوند همه با یک قیمت محاسبه می‌شوند. مثلا اگر برای یک مقصد خارجی ۲ بلیط با قیمت‌های ۱۰۰ و ۱۲۵ دلار فروخته شوند و شما هم‌زمان هر دو را رزرو کنید، قیمت هر دوی آنها ۱۲۵ دلار محاسبه می‌شود. در صورتی که اگر زمان تهیه بلیط دوم را به کمی بعد موکول کنید، بلیط با همان قیمت ۱۰۰ دلار رزرو خواهد شد.

 

۷. ملاحظات فصلی را هم در نظر بگیرید

 

قیمت خرید اینترنتی بلیط پرواز خارجی به فصلی که در آن بلیط می‌خرید هم بستگی دارد. معمولا در فصل پاییز می‌توانید برای رزرو بلیط ارزان‌قیمت کمی بیشتر صبر کنید. بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما در فصل پاییز ۶۹ روز قبل از حرکت است، البته در هفته منتهی به جشن شکرگزاری باید بلیط را زودتر رزرو کنید.

 

 

سخن پایانی

 

عوامل مختلفی بر تعیین بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما مؤثرند. درک این عوامل به شما کمک می‌کند سفری ارزان‌قیمت داشته‌ باشید. بهتر است برای رزرو آنلاین بلیط هواپیمای خارجی از قبل برنامه‌ریزی کنید تا هم مقدمات سفر را بهتر فراهم کنید و هم پروازی ارزان‌قیمت داشته باشید.

 

 

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا