ورود سومین ناو هواپیمابر چین به ناوگان نیروی دریایی این کشور

گزارش‌ها از وارد شدن سومین ناو هواپیمابر چین به ناوگان نیروی دریایی این کشور است.


به گزارش ایلنا به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، چین امروز -جمعه- سومین و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر خود را عملیاتی کرد. این رویداد، نیروی دریایی چین را یک قدم به هدف خود برای تبدیل شدن به نیروی دریایی جهانی با حداقل شش ناو هواپمابر تا سال ۲۰۳۵ نزدیک‌تر کرد. 


ناو هواپیمابر «فوجینان» -نام استان ساحلی جنوب شرقی چین- کارخانه کشتی‌سازی «شانگای» را با دو روز تأخیر ترک کرد.


چین در سال‌های اخیر به نوسازی سریع ارتش خود پرداخته است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به دومین نیروی دریایی جهان پس از نیروی دریایی ایالات متحده تبدیل شود. 


اولین ناو هواپیمابر چین، لیااونینگ، کشتی جنگی نیمه‌ساخته شده کلاس «کوزنتسوف» شوروی بود که پیش از وارد شدن به ناوگان نیروی دریایی چین، در سال ۲۰۱۲، مورد بازسازی قرار گرفته بود. «شاندونگ»، دومین ناو هواپیمابر چین هم بر اساس طراحی «لیااونینگ» ساخته شد. هواپیما می‌تواند از این دو کشتی دوران اتحاد جماهیر شوروی به پرواز در بیاید. 


سه ناو هواپیمابر اول چین، ناوهایی متعارف هستند ولی انتظار می‌رود که چهارمین ناو هواپیمابر چین، ناو هواپیمابری اتمی باشد. 


عملیاتی شدن سومین ناو هواپیمابر چین دو بار به تأخیر افتاد. این ناوهواپیمابر قرار بود در بیست و سوم آوریل به عنوان بخشی از جشن هفتاد و سومین سالگرد تأسیس نیروی دریایی چین، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، ولی به دلیل شیوع کرونا، فعالیت این کارخانه کشتی‌سازی با تأخیر مواجه شد. انتظار می‌رفت که این کشتی در سوم ژوئن، همزمان با «فستیوال قایق اژدها» عملیاتی شود ولی بدون اعلام هیچ دلیلی، عملیاتی شدن آن به تأخیر افتاد. 

عبدالمهدی: تظاهرات فرصت مناصبی برای انجام اصلاحات است
هم اکنون بخوانید


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا