توافق ایران و قطر برای گسترش همکاری‌ها در حوزه ورزش و جوانان/ امضای قرارداد در سفر وزیر قطری به تهران

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایران که به دعوت وزارت ورزش و جوانان قطر در دوحه به سر می‌برد، ظهر امروز (دوشنبه) با همتای قطری خود دیدار کرد.

در این دیدار، وزیر ورزش و جوانان قطر با اشاره به روابط مستحکم دو کشور و ملت بر تقویت روابط در دو موضوع ورزش و جوانان تأکید کرد و با اشاره به زمینه‌های مشترک کاری بین دو کشور در این دو موضوع از آمادگی و علاقه قطر برای گسترش این همکاری‌ها خبر داد.

سجادی نیز با اشاره به میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ برای این کشور در برگزاری این بازی‌ها آرزوی موفقیت کرد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با دعوت از همتای قطری خود برای سفر به ایران از آمادگی کشورمان برای امضای تفاهم‌نامه مشترک خبر داد و پس از ارائه این پیشنهاد، صلاح بن غانم علی با قدردانی از دعوت سجادی برای سفر به ایران، جهت امضای تفاهم‌نامه در دو موضوع ورزش و جوانان بین دو کشور اعلام آمادگی کرد.

در ادامه دو طرف نمایندگانی جهت تبادل‌نظر و گفت‌وگو برای آماده‌سازی پیش‌نویس این تفاهم‌نامه انتخاب کردند که مقرر شد به سرعت کار تهیه این پیش‌‌نویس انجام گیرد و در سفر وزیر ورزش و جوانان قطر به تهران این تفاهم‌نامه به امضای دو کشور برسد.

در این دیدار سجادی به وزیر ورزش و جوانان قطر پیشنهاد کرد که ورزشکاران قطری می‌توانند از مناطق مختلف ایران در رشته‌هایی که به تمرین در ارتفاع نیاز دارد، استفاده کنند. همچنین استفاده از امکانات آبی و صخره‌نوردی مناطق مختلف ایران از جمله دیگر پیشنهادهای مطرح شده توسط وزیر ورزش و جوانان کشورمان بود که با استقبال طرف قطری همراه شد.

ایران در صدد گسترش برنامه خود برای ارائه تسلیحات پیشرفته به روسیه است
هم اکنون بخوانید

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز به زمینه همکاری‌های دو جانبه در سوارکاری اشاره کرد و گفت: زمینه سرمایه‌گذاری کشور قطر در رشته‌های مختلف از جمله سوارکاری در ایران فراهم است و برای این کار استان‌هایی مثل گلستان ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارند.

نماینده مردم خراسان رضوی همچنین از وزیر ورزش و جوانان قطر دعوت کرد در سفر به ایران از امکانات ورزشی شهر مشهد هم بازدید کند که وزیر ورزش و جوانان قطر این دعوت را پذیرفت.

محمد مهدی فروردین عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فعالیت یک شرکت قطری در شهرستان فراش‌بند بخش دهرم در استان فارس در زمینه پرورش شتر، از آمادگی برای توسعه این سایت‌ها با همکاری قطر خبر داد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا