کاهش هوشمندانه خسارات ناشی از تصادفات به کمک شرکت های دانش‌بنیان‌

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ۸ سال تلاش مداوم برای اثبات توان و ضرورت حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری؛ امسال به ثمر نشست و با انتخاب شعار سال با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان هم مهر تایید و تاکیدی بود بر ضرورت حمایت‌های همه‌جانبه از این مجموعه‌های دانش محور و توانمند.

شرکت هایی که اثبات کردند با بودن خود می توانند ایران را از گذرگاه های سخت سیاسی و دست اندازهای اقتصادی به سلامت عبور دهند و با فعالیتشان اجازه ندهند چرخ اقتصاد کشور  در هیچ شرایطی از حرکت بازایستد. در حال حاضر هم این مجموعه ها در حوزه های مختلفی فعالیت و ارائه خدمات می کنند. به طور مثال برخی از آنها با دغدغه کاهش تصادفات به این حوزه ورود کرده اند و با طراحی و ساخت نرم‌افزارهایی ایران‌ساخت در تلاشند تا جان مردم را نجات دهند و از خسارات ناشی از تصادفات رانندگی بکاهند.

مثلا سامانه تماس اضطراری (e call) یکی از این محصولات است که در قالب پروژه ای ملی با هدف شناسایی هوشمند تصادف و اطلاع رسانی زمان و مکان رخداد سانحه تعریف شده است. این کار اجازه نمی‌دهد افراد به دلیل ارسال به موقع کمک‌های درمانی و دیگر خدمات در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست هند.

این پروژه در حال حاضر در مرحله اتمام و پیاده‌سازی نمونه پایلوت سامانه قرار دارد. کاری که با یک همکاری تیمی میان ۳ شرکت دانش‌بنیان «سامانه ساز دلفین آپادانا»، «آیرود الکترونیک آریا» و «موبیکار» و با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در انجام شده است. نصب نمونه‌های پایلوت بر روی ناوگان شرکت ماموت دیزل، سازمان راهداری استان البرز و بیمه رازی نیز دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

تورم در آلمان توان خرید مردم برای هدایای کریسمس را کاهش داد
هم اکنون بخوانید

در سیستم جامع تماس اضطراری (e-call) کلیه خودروهای مجهز شده به این سامانه، در صورت بروز یک تصادف جاده‌ای، به‌طور خودکار و با استفاده از سنسورهای شناسایی تصادف و با یک شماره مشخص مختصات محل تصادف به مراکز اورژانس و دیگر مراکز هماهنگ شده برای کمک‌رسانی، در همان لحظه تصادف، اطلاع‌رسانی می شود و سازمان‌های امدادی مربوطه با استفاده از منابع انسانی، خودرویی و سایر امکانات خود، اقدام به اعزام و خدمات‌رسانی در همان نقطه تصادف خواهند کرد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 3 =

دکمه بازگشت به بالا