مدیریت خشکسالی خوزستان توسط دولت با توسعه جهادی پروژه‌های آبرسانی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، با تداوم خشکسالی در حوضه آبریز کرخه ناشی از تصمیمات غلط دولت قبل و همچنین کمبود قابل توجه بارش، شرایط برای تامین منابع آب حتی برای آب شرب بخشی از روستاها به خصوص در منطقه حمیدیه خوزستان رو به دشواری می‌رفت و تامین آب شرب بهداشتی پایدار برای ۱۳ روستای واقع در این منطقه که در معرض تهدید قرار داشت.

در همین راستا دولت مردمی در راستای تمرکز ویژه بر حل مسائل خوزستان به منظور حل مسئله آب شرب و خنثی‌سازی خشکسالی ایجاد شده پروژه‌های متعدد آبرسانی را در دستور کار خود قرار دارد.

جزیئات پروژه خط انتقال و ساخت ایستگاه پمپاژ سیدالشهدا
در این راستا یکی از پروژه‌هابی که به منظور تامین آب شرب پایاب سد کرخه برای روستاها در بخش حمیدیه شامل شهرهای هویزه، بستان و ۱۳ روستای واقع در این منطقه به اجرا درآمده است، پروژه اجرای خط انتقال و ساخت ایستگاه پمپاژ سیدالشهدا است که در قالب دو اقدام اجرای خط انتقال ۳۱۵ میلی‌متری از تاسیسات شهید علی هاشمی تا تاسیسات سیدالشهدا و همچنین ساخت ایستگاه پمپاژ شهید علی هاشمی حمیدیه در دستور کار قرار گرفته است.

بر این مبنا با تمرکز جدی تیم‌های فعال در پروژه تاکنون ۳۸۰۰ متر حفاری و ۲۸۰۰ متر لوله‌گذاری در بخش خط انتقال این طرح به سرانجام رسیده و عملیات قالب‌بندی،آرماتوربندی و بتن‌ریزی استگاه پمپاژ علی هاشمی تکمیل و فرآیند نصب تجهیزات در دستور کار قرار گرفته است.

تنش آب شرب ۱۳ روستای خوزستان به صفر می‌رسد
لازم به تاکید است، این طرح در پیش از شروع خردادماه سال ۱۴۰۱ به اتمام رسیده و بدین وسیله مسئله تامین آب شرب روستاهای پایین منطقه حمیدیه که از خشکسالی کرخه دچار تنش شده بودند، به صفر برسد.
با تکمیل این پروژه با وجود خشکسالی سد کرخه تامین آب ۱۳ روستای مذکور بدون مشکل ادامه پیدا کرده و ضرری از این ناحیه متوجه مردم نخواهد شد.

اقدام هندی‌ها، جهانیان را شوکه کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا