حمایت از استخرها و حوضچه‌های کوچک‌مقیاس شتاب گرفت

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پرورش ماهی، صنعتی است که در این سال‌ها، با استقبال بالایی از جانب کارآفرینان مواجه شده است. این صنعت، شاخه‌های گوناگونی دارد که بسترسازی آن، از دریا تا حوضچه‌ها و استخرهای کوچک‌مقیاس، متفاوت است.

در این سال‌ها، بسیاری از کارآفرینان به دلیل هزینه‌های به‌نسبت پائین‌تر حوضچه‌ها و استخرهای کوچک‌مقیاس، به سمت پرورش ماهی در این حوزه رفته‌اند و توانسته‌اند با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، گام‌های بلندی در مسیر خودکفایی کشور در حوزه پرورش آبزیان خوراکی ازجمله انواع ماهی و میگو بردارند.

در همین زمینه، کارگروه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست در طول سال گذشته، از ۳ طرح این حوزه حمایت به عمل آورده است.

توسعه فناوری راه‌اندازی ۴ پایلوت

طرح اول در زمینه توسعه فناوری راه‌اندازی ۴ پایلوت استخر پیش‌ساخته کوچک‌مقیاس پرورش ماهی در استان کرمان بود که توسط شرکت آبزیبان وزین ایرانیان در مسیر عملیاتی و رشد قرار گرفته است.

حمایت از فعالیت‌های مرتبط با تکثیر و پرورش ۲ پایلوت

طرح حمایتی دوم در زمینه کمک به فعالیت‌های مرتبط با تکثیر و پرورش ۲ پایلوت ماهی قزل‌آلا و کپور در استخرهای کوچک‌مقیاس در استان سیستان‌وبلوچستان با روش تغذیه پرورش ماهیان از طریق جلبک‌های آب شور و شیرین بود. این طرح توسط شرکت نوین رشد نادین عملیاتی شده است.

توسعه فناوری احداث حوضچه‌های پرورش ماهیان خاویاری

طرح سوم مربوط به توسعه فناوری احداث حوضچه‌های پرورش ماهیان خاویاری در استان سیستان‌وبلوچستان مبتنی بر فناوری شورورزی بوده است. این طرح توسط شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان سیستان‌وبلوچستان صورت گرفته است.

کارگروه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با آگاهی از اهمیت حمایت از این بستر در جهت کارآفرینی و تامین بیشتر زنجیره امنیت غذایی کشور، در سال جاری نیز حمایت‌های خود را در این حوزه توسعه خواهد داد.

حمله مدیر هواوی به سامسونگ: اگر تحریم‌های آمریکا نبود، «آن شرکت کوچک کره‌ای» به جایگاه امروزش نمی‌رسید
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا