۱۵۰ مورد تعلیق و تعطیلی و ۷۰۰ پیشنهاد تشویق واحدهای اقامتی در نوروز/ بستری شدن ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها

در نشست خبری عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از تعلیق و تعطیلی ۱۵۰ مورد تشویق بیش از ۷۰۰ مورد از واحدهای اقامتی در نوروز خبر داده شد.


به‌گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر صبح امروز با حضور اصحاب رسانه و اعضای این ستاد و در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. 


مهدی جمالی‌نژاد (معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) درخصوص نقشی که وزارت کشور در این ستاد داشت، گفت: هزار و ۴۰۰ شهر و ۳۸هزار روستا با ۳۸هزار دهیاری داریم. همچنین ۶۰هزار روستا هم داریم که دهیاری ندارند. تمامی این شهرها و روستاها ظرفیت‌های مختلفی برای میراث معنوی و گردشگری و فرهنگی دارند.


به گفته او، وزارت کشور در تمام حوزه‌ها، اعم‌ از اسکان، امنیت و بهداشت و… نقش داشته است. 


جعفر میعادفر (رئیس سازمان اورژانس کشور) نیز با اشاره به آنکه امداد نوروزی امسال در سه حوزه دنبال شد، اظهار کرد: طی تعطیلات نوروز بیمارستان پذیرای ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بودند. از این تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از خدمات سرپایی استفاده کردند و ۵۴ هزار نفر بستری شدند. در بخش خدمات بیمارستانی، ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم. در این مدت، ۱۳۱ هزار نفر تحت عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی قرار گرفتند که شامل ۵۲ هزار جراحی اورژانسی و ۷۹ هزار جراحی‌ غیر اورژانسی بود.


میعادفر ادامه داد: همچنین ۲۶۰ هزار مأموریت پیش از بیمارستانی، ۴۷ هزار مأموریت حوادث ترافیکی و حدود ۲۲۰ هزار مأموریت در سایر حوزه‌ها بود.

لزوم خروج آمریکا از منطقه؛نامه جمعی از نخبگان دانشگاهی – حوزوی ایران به فعالان سیاسی – اجتماعی
هم اکنون بخوانید


او با بیان اینکه در این مدت زمان ۳۸ هزار بیمار مصدوم توسط نیروهای اورژانس کشور به مراکز درمانی انتقال داده شدند، افزود: همچنین ۷۹ هزار بیمار توسط نیروهای این سازمان به مراکز درمانی برای درمان‌ تکمیلی منتقل شدند.


سیدمصطفی فاطمی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر) نیز از ثبت بیش از ۵۰ میلیون نفر شب اقامت در کشور خبر داد و گفت: 


او با اشاره به آنکه برخی از زیرساخت‌ها طی دو سال گذشته و شیوع همه‌گیری کرونا از چرخه فعالیت خارج شده بودند، ادامه داد: اولویت ما رسیدگی به این زیرساخت‌ها و سامان‌دهی آنها برای ارائه خدمات حداکثری بود. برای کاهش مشکلاتی که برای گردشگران به وجود می‌آمد، کمپین‌هایی راه‌اندازی کردیم و اولویت ما هماهنگی میان دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر بود. در این میان ۲۳ دستگاه خدمت‌رسانی خوبی انجام دادند.


به گفته او، بیش از هشت‌هزار و ۳۰۰ بازرس به سراسر کشور اعزام شدند و در نهایت ۵۰ میلیون و ۶۳۳هزار و ۲۹۶ نفرشب اقامت در استان‌های مختلف ثبت شد، که نسبت به دوران قبل از کرونا در سال‌های ۹۷ و ۹۸ حدود ۶۷درصد رشد داشته است. بیشترین آمار در بخش اقامتگاه‌های رسمی مربوط به استان‌های مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران بود.


مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در پایان گفت: برای اولین بار استان تهران در جمع ۱۰ استان برتر در حوزه اقامت نوروزی قرار گرفت و بیشترین رشد اقامت در اقامتگاه‌های رسمی نسبت به دوران قبل از کرونا به‌ترتیب مربوط به استان‌های بوشهر، هرمزگان، گیلان، لرستان، تهران و البرز بود.

حماسه ای که رزمندگان همدان رقم زدند
هم اکنون بخوانید


مدیر‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور اعلام کرد که تلاش شد در ایام نوروز پاسخ به شکایت‌های مطرح شده در سامانه ملی سفر ظرف ۲۴ ساعت انجام شود و تاکنون به بیش از ۷۰ درصد شکایت‌ها پاسخ داده شده است.


 یحیی نقی‌زاده محجوب (مدیر‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی)  نیز گفت: امسال علاوه‌بر سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹، امکان ثبت شکایات در سامانه به شکل برخط وجود داشت و رسیدگی به آنها همزمان از طریق ناظران ستاد و استان‌ها انجام می‌شد. از مجموع ۹۵ هزار تماسی که با سامانه گرفته شد، حدود هزار و ۷۰۰ مورد شامل شکایت بود و تاکنون بیش از ۷۰ درصد شکایت‌ها پاسخ داده شده است. از میزان شکایات ثبت شده ۴۹۳ مورد مربوط به اماکن اقامتی، ۳۳۴ مورد دفاتر خدمات مسافرتی، ۱۷۸ مورد اماکن گردشگری، ۱۰۱ مورد اماکن پذیرایی و ۵۰۰ مورد به سایر اماکن اختصاص داشت. هزار و ۵۱۵ مورد تذکر، ۲۹۷ مورد اخطار، ۱۵۰ مورد تعلیق و تعطیلی واحدها و بیش از ۷۰۰ مورد پیشنهاد تشویق داشتیم.


او ادامه داد: در این مدت ۱۷ هزار بازدید از طریق ناظران استانی و ۱۶۳ مورد نظارت نامحسوس انجام شد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا