قانون جدید بازی جوانمردانه مالی یوفا؛ به نفع لیگ برتر انگلیس به ضرر سری A!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه نیویورک تایمز آمریکا مدعی شد که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) قوانین جدیدی را برای جایگزینی قانون بازی جوانمردانه مالی فعلی در نظر گرفته که به زودی به حالت اجرایی درخواهد آمد، قوانینی که بر منافع تیم‌های لیگ برتر انگلیس خواهد افزود و به باشگاه‌های سری A ضربه خواهد زد.

بیش از یک سال است که بحث‌هایی درباره لزوم ایجاد الگویی جدید برای متعهد کردن باشگاه‌های اروپایی به موازنه دخل و خرج‌شان صورت می‌گیرد و اکنون به نظر می‌رسد که این اتفاق در شرف وقوع است، هر چند الکساندر چفرین، رئیس یوفا هنوز نتوانسته طرح مورد نظرش برای تعیین سقف پرداخت حقوق به بازیکنان را اجرایی کند.

طبق قوانین جدید بازی جوانمردانه مالی، باشگاه‌های اروپایی اجازه ندارند بیش از ۷۰ درصد از درآمد‌شان را صرف امور مرتبط با فوتبال کنند که این شامل پرداخت حقوق‌ها و مبالغ خرید بازیکنان جدید می‌شود.

این طرح به ضرر لیگ‌هایی مانند سری A ایتالیا خواهد بود که اغلب اوقات میانگین هزینه‌های آنها بالغ بر ۷۰ درصد درآمدهای‌شان است.

طبق گزارش نیویورک تایمز؛ قانون جدید بازی جوانمردانه مالی یوفا که قرار است با عنوان «قانون پایداری مالی» شناخته شود، به نفع تیم‌های لیگ برتر انگلیس خواهد بود. سطح اقتصادی‌ تیم‌‌های لیگ برتر انگلیس به لطف بهره‌مندی از درآمدهای هنگفت حاصل از فروش حق پخش تلویزیونی به مراتب بالاتر از سایر لیگ‌های اروپایی است و با این قانون اختلاف آنها بیشتر هم خواهد شد.

همچنین یوفا قرار است فرصتی سه ساله به باشگاه‌های اروپایی بدهد تا خودشان را با مقررات جدید تطبیق دهند و در همین راستا سقف هزینه‌های باشگاه‌ها در سال اول را از ۹۰ درصد درآمد آغاز خواهد کرد و به تدریج به ۷۰ درصد کاهش خواهد داد. مجازات‌هایی هم که برای تیم‌های ناقض قانون بازی جوانمردانه مالی جدید در نظر گرفته می‌شود شامل حذف از لیگ قهرمانان و لیگ اروپا خواهد بود.

لالیگا| رئالِ آنچلوتی بدون بنزما دربی مادرید را فتح کرد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا