مصاحبه نوروزی تسنیم با مانوئل فرناندز| از مزه خوب آبگوشت تا بی علاقگی به ماست مایع!

محیا شهسواری- به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پروفسور «مانوئل مونتایا فرناندز» اسپانیانی ۲۸ تیر ماه سال ۱۴۰۰ هدایت تیم ملی هندبال کشورمان تا پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا را برعهده گرفت و ملی‌پوشان کشورمان با هدایت این سرمربی برای دومین بار سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند. وی ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ به همکاری‌اش با ایران پایان داد. فرناندز رابطه بسیار خوبی با بازیکنان داشت و نتایج هندبال کشورمان را دنبال می‌کند.

وی متولد سال ۱۹۵۹ در بارسلون اسپانیا، دارای مدرک دکترای علوم ورزشی از دانشگاه بارسلونا، استاد تمام دانشگاه بارسلون و بالاترین درجه مربیگری کشور اسپانیا و مستر کوچ اروپا است.

خبرگزاری تسنیم، با فرناندز، سرمربی سابق تیم ملی هندبال مصاحبه نوروزی گرفته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

تسنیم: امروز سال نو ایرانی است پیام خاصی برای ایرانیان دارید؟

روز اول فروردین ۱۴۰۱ آغاز سال جدید در ایران است و می‌خواهم بهترین آرزوها را برای همه مردم ایران بفرستم. دوست دارم این سال جدید پایان کرونا را برای ایران و تمام دنیا باشد و همه مردم بتوانند در کنار خانواده و دوستانشان از این سال جدید لذت ببرند.

تسنیم: بهترین خاطره شما از دورانی که در ایران حضور داشتید، چه بود؟

بهترین خاطراتی که من در ایران دارم به رابطه من با بازیکنانم در این کشور باز می‌گردد. من با آنها صادق بودم و آنها تمام تلاش خود را برای تیم ملی انجام دادند. من از اینکه در کنار آنها بودم لذت می‌بردم و  آنها کیفیت ویژه خود را به من نشان دادند. امروز آنها دیگر بازیکنان من نیستند، اما همیشه در قلب من مانند دوستانم خواهند بود.

راهیابی بیرانوند به فینال اهداف پروازی جوانان آسیا
هم اکنون بخوانید

هندبال ,

تسنیم: اگر بخواهید ایران و ایرانی را توصیف کنید چه می‌گویید؟

باید بگویم مردم ایران مردمی صمیمی، صادق و خوب مانند همه کشورها هستند. من در ایران احساس خوبی داشتم. درباره کشوری که دوست دارم مانند یک توریست به آن نگاه کنم باید بگویم کشور شما منبع بزرگ فرهنگ جهانی است و بازدید از آن بسیار جالب است.

تسنیم: اگر این شانس را داشته باشید که دوباره به ایران سفر کنید، این کار را انجام خواهید داد؟ آیا غذاهای ایرانی و سنتی را دوست دارید؟

بله حتما دوباره به ایران سفر می‌کنم. جوجه‌ کباب را دوست داشتم و از خوردن آن لذت بردم. از آبگوشت هم خوشم آمد و مزه‌اش خوب بود. فقط من “دوغ” (ماست مایع) را دوست نداشتم.

تسنیم: حضور شما نقش ارزنده‌ای در موفقیت تیم ملی هندبال داشت، دیدگاه شما در مورد این رشته ورزشی خاص در ایران چیست؟

من به ایران آمدم تا به این تیم کمک کنم تا رشد کند. موفقیت تیم ملی به این دلیل حاصل شد که همه می‌دانند ما یک گروه از مردان بودیم و نه یک گروه از نام‌ها. امیدوارم این گروه از مردان و برخی از بازیکنان جوان به مبارزه برای پیشرفت ادامه دهند، آنها شایسته آن هستند، اما این در دست من نیست. من از موفقیت این گروه خیلی خوشحال شدم. مدال برنز قهرمانی آسیا را از دست دادیم اما ایران در مسابقات جهانی بازی خواهد کرد که هدف اصلی ما همین بود. بازیکنان قهرمانان این موفقیت هستندو  من فقط سعی کردم به آنها کمک کنم. از صمیم قلب آرزوی بهترین‌ها را برای هندبال ایران دارم، باور کنید من عاشق بازیکنانم هستم.

ابراهیم صادقی: بازی قبل به قضاوت اشتباه باختیم؛ امیدوارم فردا "روز خوب داور" باشد/ رفسنجانی‌ها سنگ‌تمام گذاشتند
هم اکنون بخوانید

هندبال ,

تسنیم: شما همیشه از هندبال بانوان حمایت کرده‌اید و اخیراً تیم هندبال جوانان و نوجوانان دختر ایران نیز برای اولین بار جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند. پیام شما برای دختران هندبال ایران چیست؟

 برای تیم بانوان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و از آنها بهترین‌ها را یاد گرفتم، آقای عزت رزمگر و خانم قانع ظرفیت ۶۰ دقیقه مبارزه را به من نشان دادند. دختران جوان ایران هم باید به مسابقات قهرمانی جهان بروند تا از حضور در این مسابقات لذت ببرند و چیزهای زیادی یاد بگیرند. مبارزه با تیم‌های اروپایی سخت است اما مطمئن هستم  هندبال بانوان ایران قدم به قدم رشد خواهد کرد.

تسنیم: سخن پایانی

انجام دادن این گفت‌وگو برای من لذت‌بخش بود. گفته بودم همیشه در کنار رسانه‌های ایرانی خواهم بود و همیشه سعی می‌کنم به قولم عمل کنم.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا