یاری: خیلی‌ها از کشتی بهره‌برداری کردند اما یک میخ هم به دیوار نزدند/ رئیس فدراسیونی داشتیم که با پنبه سر می‌برید!

بهروز یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد انتقاداتی که برخی‌ها نسبت به علیرضا دبیر و اعتراض شدیدش به بودجه کشتی وارد می‌کنند، اظهار داشت: درخواست بودجه‌ای که دارد من فکر می‌کنم با دلار ۲۵ هزار تومانی پر بیراه نمی‌گوید. هیچ جایی هم به فدراسیون کشتی سوبسید نمی‌دهد. به هرحال او باید بودجه‌ای داشته باشد تا هزینه کند. علی دبیر بسیاری از ردیف بودجه‌ها را خرج مسابقه یومیه می‌کند درحالیکه بخشی از بودجه باید صرف آموزش و انستیتو شود، اما عملا با این هزینه‌ها امکان این کار نیست. به خاطر نوسات ارزی و اعزام‌هایی که باید حتما انجام شود تا کشتی حضور مداومی در رنکینگ جهانی داشته باشد، هزینه سنگینی به فدراسیون وارد می‌شود.

وی ادامه داد: علی دبیر باید این را بداند که هر وقت تاریخ مصرف یک رئیس فدراسیون تمام شود، منابع مالی‌اش را محدود می‌کنند، حتی اگر یزدانی‌خرم باشی، ما در زمان مرحوم خطیب، رسول خادم و حتی محمدرضا طالقانی عاشق دلسوخته کشتی هم اینها را دیدیم. وقتی سیاست وزارت ورزش این باشد که یک رئیس فدراسیون را نخواهند بودجه‌ کافی به او نمی‌دهند و امیدوارم علی به این سرنوشت دچار نشود.

یاری در خصوص مباحثی که در مورد میزان ثروت رئیس فدراسیون کشتی مطرح شده، خاطرنشان کرد: علی مظلوم واقع شده، او را باید با همتایانش مقایسه کرد، با کسی که قهرمان المپیک شده، او را باید با امامعلی حبیبی، عبدالله موحد و غلامرضا تختی مقایسه کرد. آقای تختی تازه زمانی که پول نداشت، خانه‌ دو هزار متری در نیاوران داشته، او با جوایزی که بعد از المپیک و قهرمانی جهان گرفت، شرایط مالی خوبی داشت و بعد به شورای شهر رفت. حالا باید دید او امروز برای کشتی خوب است یا بد؟ اگر به کشتی آمده که برای خودش بهره‌برداری کند که خیلی‌ها آمدند و بهره‌برداری کردند اما یک میخ هم به دیوار نزدند.

احتمال عبور جمهوری‌خواهان از ترامپ وجود دارد/ هیچ نهادی در واشنگتن با تهدید امنیت ملی به صورت حزبی برخورد نمی‌کند/ زد و خوردهای حزبی بخشی از سیاست داخلی آمریکا است
هم اکنون بخوانید

این پیشکسوت کشتی تصریح کرد: دبیر لااقل دو خانه کشتی را تجهیز و نوسازی کرد. سالن توفیق را بازسازی کرد و حالا هم روی سالن هفت‌تیر دست گذاشته است. دو تا خانه کشتی که او بازسازی‌اش کرد، می‌تواند درآمد دلاری برای کشتی به همراه داشته باشد. برخی او را ریاکار می‌دانند که اینقدر به نماز اهمیت می‌دهد. در جامعه‌ای که هر کسی نماز می‌خواند او را به ریا متهم می‌کنند این عین تقواست که این کار را انجام دهید.

یاری درخصوص اظهارات دبیر در مجمع کمیته المپیک نیز گفت: علیرضا دبیر برخلاف اینکه خودش را مرد سیاسی می‌داند اما اصلا سیاستمدار نیست چون یک سیاستمدار باید منویات قلبی‌اش را پنهان کند اما علیرضا دبیر هر چیزی که در دلش هست به زبان می‌آورد و بیشتر به خودش ضرر می‌زند. ما رئیس فدراسیون داشتیم که با پنبه سر بریده اما دبیر مشخص است که با چه کسی بد است و با چه کسی خوب. او این روزها فقط به خاطر کشتی با صالحی‌امیری و سجادی درگیر شده است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا