صدور رای ماده ۱۰۰ برای ۲۰۰ دکل غیرمجاز/ چرایی افزایش درخواست اپراتورها برای نصب دکل‌های مخابراتی

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در حوزه توسعه اینترنت ثابت در تهران کم کاری داشتیم که باعث شده شهروندان به دلیل نبود زیرساخت‌های اینترنت ثابت، از اینترنت تلفن همراه استفاده کنند و همین مساله باعث شده است که درخواست اپراتورها برای نصب دکل افزایش پیدا کند.


«مهدی بابایی» عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره صدور مجوز برای نصب دکل‌های مخابراتی در شهر تهران گفت: با توجه به تعاملاتی که با اپراتورها داریم مشکل خاصی در صدور مجوز برای دکل‌ها نداریم. تقریبا هر دو هفته یکبار جلسات کمیته بررسی تشکیل می‌شود و با  بیشتر درخواست‌ها نیز موافقت می‌شود و اعلام کردیم که اگر درخواست‌ها بیشتر باشد هر دو هفته یک بار نیز این جلسات را برگزار می‌کنیم.


او ادامه داد: اما ما کم کاری در حوزه توسعه اینترنت ثابت در تهران داشتیم که همین مساله باعث شده که شهروندان به دلیل نبود زیرساخت‌های اینترنت ثابت، از اینترنت تلفن همراه استفاده کنند و همین مساله باعث شده است که درخواست اپراتورها برای نصب دکل افزایش پیدا کند. خود این مساله می‌تواند در حوزه منظر شهری اختلال بصری در سطح شهر ایجاد کند.


بابایی با طرح درخواستی از وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: درخواست ما از وزرات فناوری اطلاعات این است که زیرساخت‌های اینترنت ثابت را توسعه دهند چرا که هم ارزانتر است، هم تبعات کمتری دارد و هم سرعت بالاتری دارد.


عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در مجموع در دنیا اینترنت تلفن همراه یک اینترنت گران قیمت است و اغلب شهروندان از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند و این عقب ماندگی در زیرساخت‌های اینترنت ثابت باعث شده است که فشار روی اینترنت همراه بیاید.

دورهمی سیزده بدری در بوستان ها و فضای سبز ممنوع/ احتمال خیز چهارم بیماری در کشور
هم اکنون بخوانید


او ادامه داد: اما موارد را رسیدگی می‌کنیم و سعی ما کمک کردن به این مساله است. اما اگر در قسمت‌هایی دکل‌ها به روی پنجره‌های منازل مسکونی شهروندان باشد نمی‌توانیم مجوز بدهیم. هرچند که سعی می‌شود توسط اپراتورها ضوابط رعایت شود.


او با بیان اینکه نماینده سازمان محیط زیست نیز در جلسات صدور مجوز دکل‌ها حضور دارد، گفت: حضور نماینده سازمان محیط زیست در جلسات الزامی نیست اما از نماینده این سازمان دعوت کردیم که در جلسات حضور داشته باشد و اظهار نظر کند تا در حوزه حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان نیز موفق باشیم.


بابایی درباره سرعت کم اینترنت و تسهیلگری شهرداری در زمینه زیرساخت‌ها گفت: در شهرداری تهران آماده هستیم زیرساخت‌های فیبر نوری که در شهرداری داریم را در اختیار قرار دهیم، البته همین الان هم اپراتورهای مختلف نیز از زیرساخت‌های فیبر نوری شهرداری تهران استفاده می‌کنند و شهرداری تهران آن‌ها را در اختیار اپراتورها قرار داده است. اما صرفا زیرساخت‌های شهرداری تهران برای ارائه خدمات مطلوب اینترنت ثابت در شهر تهران کافی نیست و باید وزارتخانه به صورت ویژه در این حوزه ورود کند.


عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ دولت به صورت ویژه به این حوزه توجه شده است و امیدوارم به صورت ویژه به این موضوع ورود کنند تا این دغدغه شهروندان حل شود.


او درباره تعداد دکل‌های غیرمجاز در شهر تهران گفت: دکل‌های غیرمجازی که نصب شده اغلب دکل‌هایی هستند که برای سال‌های قبل بوده که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال و پرونده‌ها رای جمع آوری گرفته اند.

ایجاد درآمد با ثبات؛ برنامه رییس جدید کمیته‌امداد برای مددجویان
هم اکنون بخوانید


بابایی اضافه کرد: برای هر اپراتور حدودا ۱۰۰ رای ماده ۱۰۰ گرفته شده است که این آرا مربوط به دکل‌های قدیمی هستند. ما دو سه اپراتور اصلی تلفن همراه بیشتر در کشور نداریم و به غیر از آن اپراتورهای اینترنتی دیگر را نیز داریم. اغلب مشکلات قبل از تشکیل این کمیته است و به صورت انگشت شمار شاهد نصب دکل غیرمجاز هستیم. الان تعامل خوبی با اپراتورها داریم. حدود ۲۰۰ مورد رای ماده ۱۰۰ درخصوص دکل‌های غیرمجاز داریم که مجددا در حال بررسی هستند.


عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: با این حال اپراتورها درخواست‌های خود را آوردند و مجددا وضعیت دکل‌ها را رسیدگی کردیم و مواردی را که با ضوابط است اغماض کردیم و همراهی می‌کنیم. اما مواردی که می‌دانیم خارج از ضوابط است را به اپراتورها ابلاغ کردیم و مهلتی را تعیین کردیم که نسبت به جابجایی اقدام کنند. می‌توانستیم راسا برای جمع آوری اقدام کنیم اما برای اینکه در حوزه ارتباطات مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود مهلت معینی را به آن‌ها دادیم تا نسبت به جابجایی دکل‌ها اقدام کنند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =

دکمه بازگشت به بالا