دومین نایب قهرمان جهان هم آماده نبرد با حسن یزدانی شد/ اطری به دنبال سهمیه ۶۱ کیلو

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات انتخابی کشتی آزاد جام تختی به عنوان دومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی در شرایطی روز گذشته (۱۱ اسفند) در ۵ وزن به انجام رسید که علیرضا کریمی نایب قهرمان جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم روی تشک رفته و با شکست هادی وفایی‌پور به سهمیه جام تختی رسید.

این کشتی‌گیر که بعد از کسب نقره جهان در نورسلطان با افت مواجه شده و در مسابقات اخیر نیز غیبت داشت، سرانجام با بازگشت به وزن سابقش به عرصه رقابت بازگشت و اینطور که پیداست قصد دارد در وزن ۸۶ کیلوگرم شانس خود را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی امتحان کند.

پیش از او، عزت‌الله اکبری، نایب قهرمان کشتی آزاد جهان که در پی مشکلات مربوط به اشتغالش اعلام کرده بود از مسابقات ملی خداحافظی کرده نیز تصمیم به بازگشت گرفته و اعلام کرد که در وزن ۸۶ کیلوگرم به دنبال رقابت با حسن یزدانی است.

این در شرایطی است که با توجه به فاصله اندک دو رویداد بازی‌های آسیایی هانگژو و جهانی بلگراد، این احتمال وجود دارد که تیم ملی در وزن المپیکی ۸۶ کیلوگرم دو ملی‌پوش در سال ۲۰۲۲ داشته باشد.

از این رو در کنار حسن یزدانی، یک مدعی دیگر در این وزن نیز شانس حضور در مسابقات رسمی سال جاری میلادی را خواهد داشت.

تا پیش از المپیک توکیو، کامران قاسم‌پور در وزن ۸۶ کیلوگرم با حسن یزدانی در رقابت بود که هرگز فرصت حضور در مسابقات جهانی و المپیک را پیدا نکرد تا اینکه تصمیم گرفت به وزن بالاتر برود و با درخشش در جهانی ۲۰۲۱ نروژ، اکنون صاحب وزن ۹۲ کیلوگرم محسوب می‌شود. همچنین احمد بذری نیز با او در این وزن به همراه امیرحسین فیروزپور در رقابت است.

مطهری: برای داور بازی متاسفم
هم اکنون بخوانید

علاوه بر علیرضا کریمی که در رقابت‌های ۵ وزن اول انتخابی جام تختی به مقام اول رسید، رضا اطری ملی‌پوش المپیکی کشتی ایران نیز امروز برای کسب سهمیه جام تختی به مصاف حریفان می‌رود.

اطری که در مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی، در مسابقات قهرمان کشوری به فینال وزن ۵۷ کیلوگرم رسیده بود، در پی نرسیدن سر وزن از حضور در فینال بازماند و طبق چرخه سهمیه انتخابی به او تعلق نگرفت و اعلام شد تنها در صورتی در چرخه باقی خواهد ماند که در مرحله بعدی مسابقات در وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی بگیرد.

جام تختی قرار است اواخر اردیبهشت و یا اوایل خرداد ماه سال آینده احتمالاً در تنکابن برگزار شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا