درخواست وزیر ارتباطات از نمایندگان مجلس؛ قانون افزایش تعرفه‌های ارتباطی اصلاح شود

به گزارش خبرنگار علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ عیسی‌زاده پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بهره برداری از پروژه های شرکت مخابرات ایران ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران ٣٣٠ شهید طی چهل سال انقلاب تقدیم کرده است.


وی با بیان اینکه امروز ارتباطات زندگی بشر را زیر رو کرده است و همه عرصه های بشر متاثر از این موضوع شده است، افزود: تصور زندگی بدون فناوری و اطلاعات تصور وحشتناکی است.


زارع پور ادامه داد: در چنین شرایطی راهبرد دولت سیزدهم این است که از این فناوری استفاده کند تا کار مردم تسهیل و تحولی در خور مردم کشور محقق شود.


وزیر ارتباطات ادامه داد: زیر ساخت فضای مجازی کشور شبکه ملی اطلاعات است و ۵٣ تکلیف برای دستگاه های مشخص شده است که ٧۵ درصد آن برای خانواده فناوری و ارتباطات کشور است.


زارع پور ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات امنیت و استقلال لازم دارد که باید اینترنتی پرسرعت و امن در کشور باشد که این کار سخت و پیچیده است.


وی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای پیشرفته دنیا این امر را آغاز کردند تا بسته‌های اطلاعاتی داخلی، داخل شبکه اینترنتی یک کشور بچرخد، تصریح کرد: تلاش هایی برای شبکه ملی اطلاعات در گذشته صورت گرفته است اما به نتیجه هنوز نرسیده است.


وزیر ارتباطات گفت: یکی از حوزه هایی که هفتگی آن را رصد می کنم پروژه های مربوط به شبکه ملی اطلاعات است.


وی با اشاره به اینکه آنچه برای مردم سرعت و کیفیت ملموس است و ٢٠ میلیون پورت نوری به زودی در منازل و کسب و کارها راه اندازی می شود، گفت: باید مجموعه خدمات راهبردی در بستر این شبکه داخلی و ملی راه اندازی کنیم چرا که شبکه های خارجی، شبکه داخلی ما اشغال کردند.

فعالیت‌های ارتباط با جامعه و صنعت از شاخص‌های تلاش اعضای هیئت علمی برای پیشرفت کشور است
هم اکنون بخوانید


زارع پور گفت: قرار است هر آنچه مردم احتیاج دارند به مردم ارایه کنیم که دسته اول در یک برنامه سه ساله همه خدمات دولت به صورت هوشمند در اختیار مردم قرار می‌گیرد.


وزیر ارتباطات گفت: دسترسی راحت مردم به دولت با فناوری اطلاعات میسر می شود و حتی می توانیم تصمیمات خود را مبنی بر داده کنیم که جهت گیری های جدیدی است.


وی با اشاره به اینکه دسته دوم توسعه شبکه ملی اطلاعات خدمات عمومی است، گفت: در کشور ما به همت متخصصان کشور پلتفرم های بومی را در حوزه های عمومی استفاده می کنیم که برخی آن ها به تکنولوژی های خارجی تنه می زنند همچنین دسته سوم خدمات پایه، پلتفرم ها، شبکه های اجتماعی و… است که ما باید طعم شیرین استفاده از فناوری را در حکمرانی را به مردم بچشانیم.


زارع پور گفت: ارتباطات در ایران نقش کلیدی دارد و ما به جدیت آن را دنبال می کنیم. متاسفانه در استفاده از فیبرنوری عقب هستیم چرا که در بسیاری از کشور های میزان استفاده از شبکه ثابت با موبایل برعکس ماست و زمانی که به خانه می روند از اینترنت ثابت استفاده می کنند.


وزیر ارتباطات افزود: تنها راه حل مشکل این است که توسعه ارتباطات ثابت را داشته باشیم و مخابرات می تواند نقش کلیدی در این زمینه داشته باشد.


زارع پور ادامه داد: در یک دهه گذشته شاهد اتفاقات بزرگ در مخابرات نبودیم و رتبه ما در اینترنت ثابت ١۴٠ است و باید مسیر گذشته را بازنگری کنیم. مخابرات باید به بخش خصوصی میدان دهد.

دوره آموزش فنی و طراحی بازی‌سازی ویژه دانشجویان
هم اکنون بخوانید


وی با اشاره به اینکه سهامداران مخابرات باید موانع را از سر راه شرکت‌ها بردارند، گفت: مخابرات با پشتوانه سرمایه نیروی انسانی و اعتماد مردم می توانند از به رتبه های بالاتر تری برسد.


زارع پور گفت: از مجلس می خواهیم در ایام بررسی بودجه همراهی کنند تا موانع بودجه سال ١۴٠٠ تکرار نشود چرا که یکی از آن عدم اصلاح تعرفه ها بود. تنها حوزه ای که در قانون اجازه افزایش تعرفه به آن داده نشده، ارتباطات است چرا که با این هزینه ها موجود نمی توان توسعه شبکه را داشت.


وزیر ارتباطات گفت: در برخی از کشور ها دولت تا چند میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند تا اینترنت پرسرعت فیبرنوری محقق شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا