معرفی پرفروش ترین برندهای خودرویی ۲۰۲۱ در جهان به تفکیک هر کشور

به گزارش برنا؛ در حالی که در چند ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ شاهد رشد چشمگیر تقاضای خودروهای صفر کیلومتر در اکثر بازارها بودیم و خودروسازان در حال افزایش قابل توجه تیراژ تولید محصولات مختلف خود بودند، به ناگاه با جدی شدن بحران تراشه ها تیراژ تولید خودروسازان بار دیگر رو به کاهش رفت.


در جداول زیر می توانید پر فروش ترین برندهای خودرویی درسال ۲۰۲۱ به ترتیب در چین، اتحادیه اروپا، آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و ایالات متحده آمریکا را مشاهده نمایید.


۱- پرفروش ترین برندهای خودرویی سال ۲۰۲۱ در بازار چین


در بازار خودروی چین، مطابق سالهای گذشته گروه فولکس واگن با فروش بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو توانسته بازهم در مقام اول محبوب ترین برند خودرویی بایستد، رده های دوم و سوم نیز به ترتیب به تویوتا و هوندا تعلق گرفته، اما نکته جالب توجه این آمار حضور نسبتا پر رنگ خودروسازان چینی در میان ۳۰ برند پر فروش سال ۲۰۲۱ در چین است، در میان ۳۰ خودروساز محبوب چین، نام ۱۶ برند چینی یا تحت تملک چینی ها به چشم می خورد که نشان می دهد چینی ها همگام با پیشرفت صنعت خودروی کشورشان و با وجود حضور برندهای معتبر جهانی، اقبال بیشتری به خودروهای ملی خود نشان می دهند.


photo_2022-01-30_14-58-49.jpg


۲- پرفروش ترین برندهای خودرویی سال ۲۰۲۱ دراتحادیه اروپا


فولکس واگن در کشورهای اتحادیه اروپا هم با اختلافی فاحش نسبت به پژو و تویوتا، موفق به کسب رتبه نخست شده است، این شرکت در سال ۲۰۲۱ موفق شده بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در کشورهای حوزه اتحادیه اروپا بفروشد، رتبه های بعدی نیز به ترتیب به پژو، تویوتا، و ب ام و رسیده است. مورد جالب توجه در آمار فروش خودروسازان در اتحادیه اروپا اما به رتبه های پایینی جدول برمی گردد، جایی که خودروسازی ام جی توانسته با فروش ۵۲ هزار دستگاه خودرو، بالاتر از لکسوس قرار بگیرد.

دژپسند: وضعیت بورس رو به بهبود است
هم اکنون بخوانید


photo_2022-01-29_09-12-35.jpg


۳- پرفروش ترین برندهای خودرویی سال ۲۰۲۱ در آمریکا


در بازار عظیم آمریکا، تویوتا توانسته پس از چندین سال گوی سبقت را از فورد ربوده و در رتبه نخست پرفروش ترین برند خودرویی این کشور بایستد، این خودروساز موفق شده در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲ میلیون خودرو بفروشد در حالی که نزدیک ترین رقیب یعنی فورد به فروش ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاهی رسیده، شورلت، هوندا و نیسان نیز در رتبه های سوم تا پنجم قرار گرفته اند، نکته جالب این آمار اما، ناکامی نسبی خودروسازان آلمانی است که نتوانسته اند رتبه ای بالاتر از ۱۲ را به خود اختصاص دهند.


photo_2022-01-29_09-12-32 (2).jpg


۴- پرفروش ترین برندهای خودرویی سال ۲۰۲۱ در آلمان


لیست پرفروشترین برندهای خودرویی در آلمان به خوبی سطح عالی محصولات خودروسازان آلمانی و البته رفتار ناسیونالیستی آلمانی ها را نشان می دهد، در این کشور مقام های اول تا چهارم به ترتیب در اختیار فولکس واگن، مرسدس بنز، ب ام و، آئودی و اوپل قرار گرفته، پس از آن نیز خودروسازانی مانند اشکودا، فورد، سئات، هیوندای، رنو، فیات، تویوتا، کیا، پژو و ولوو قرار گرفته اند.


photo_2022-01-29_09-12-37.jpg


۵- پرفروش ترین برندهای خودرویی سال ۲۰۲۱ در انگلستان


با ادامه اوضاع نابسامان خودروسازان بریتانیایی و تغییر تابعیت این خودروسازان، دیگر خبری از حضور برندهای بریتانیایی در بالای لیست پر فروشترین خودروهای این کشور دیده نمی شود و تنها خودروسازان منتسب به بریتانیا در بین ۱۵ برند پر فروش این کشور، واکسهال و مینی هستند که در رتبه ۷ و ۱۵ این رده بندی قرار گرفته اند، فولکس واگن در این کشور هم توانسته عنوان پرفروش ترین برند را از آن خود کند.

قالیباف: مجلس از هیچ کمکی برای تحول صنعت نفت دریغ نمی‌کند/ گاز مبنای تجارت انرژی کشور قرار گیرد
هم اکنون بخوانید


photo_2022-01-29_09-12-16.jpg


۶- پرفروش ترین برندهای خودرویی سال ۲۰۲۱ در فرانسه


مردم فرانسه کماکان به شکل معناداری به خودروسازان فرانسوی علاقه نشان می دهند، در بازار فرانسه پژو موفق شده عنوان پرفروش ترین خودروساز سال ۲۰۲۱ را بدست آورد، مقام دوم به رنو رسیده و رتبه های سوم و چهارم نیز به شرکای پژو و رنو، یعنی سیتروئن و داچیا تعلق گرفته است، فولکس واگن نیز پشت سر خودروسازان فرانسوی به مقام پنجم رسیده.


photo_2022-01-29_09-12-30.jpg


۷- پرفروش ترین برندهای خودرویی سال ۲۰۲۱ در ایتالیا


مطابق انتظار، فیات با فروش بیش از ۲۲۰ هزار خودرو توانسته پرفروش ترین برند خودروساز ایتالیا شود، فولکس واگن، تویوتا، پژو و فورد نیز به ترتیب به مقام های دوم تا پنجم دست یافته اند.


photo_2022-01-29_09-12-39.jpg


۸- پرفروش ترین برندهای خودرویی سال ۲۰۲۱ دراسپانیا


در کمال تعجب، پژو توانسته در بازار اسپانیا بالاتر از تنها خودروساز این کشور یعنی سئات مقام اول را بدست آورد، سئات با اختلافی اندک دوم شده و فولکس واگن و تویوتا نیز در رقابتی فشرده به رتبه های سوم و چهارم رسیده اند. هیوندای و کیا خودروسازان کره ای نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند.


photo_2022-01-29_09-12-32.jpg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا