توضیحات سرپرست نمایندگی ایران درباره گزارش آژانس

سرپرست نمایندگی ایران گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را گزارش بروزرسانی معمول این نهاد خواند و تاکید کرد: بر اساس آن ایران به آژانس اطلاع داده که قصد دارد تولید قطعات سانتریفیوژ را به جای کرج در مجموعه جدیدی در اصفهان تولید کند که هنوز آغاز نشده است.


به گزارش ایلنا، محمدرضا غائبی امشب در پی انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گزارش ساعاتی پیش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش بروزرسانی معمول آژانس است که جدیدترین اطلاعات فنی در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند. 


وی ادامه داد: بر اساس این گزارش، ایران به آژانس اطلاع داده است که قصد دارد تا تولید قطعات سانتریفیوژ را به جای مجتمع تسای کرج، در مجموعه جدیدی در اصفهان تولید کند که هنوز آغاز نشده است و آژانس نیز قادر خواهد بود تا موازین نظارتی خود را بر این اساس تنظیم کند.


به گفته سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین، هر چند اطلاعات مربوط به این نظارت نزد ایران باقی خواهد ماند و آژانس تا زمانی که ایران تعهدات هسته‌ای خود تحت برجام را از سر نگیرد، به آن دسترسی نخواهد داشت. 


انتهای پیام/

جزئیات حضر عراقچی در کمیسیون امنیت ملی و توضیحات وی پیرامون آخرین تصمیمات در مذاکرات وین
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا