تشکیل جلسه ویژه هیات مدیره سایپا برای افزایش کیفیت و اصلاح قیمت محصولات

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی سایپا، در این جلسه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به ویژه در حوزه «ایجاد سند نقشه راهبردی صنعتی» و «شتاب گرفتن تولید، اشتغال و پیشرفت کشور» به عنوان محورهای اصلی در دستور کار قرار گرفت.


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این جلسه با اشاره به برنامه‌های اعلام شده خود طی چند هفته گذشته یک بار دیگر بر «تولید اقتصادی» محصولات تاکید کرد و گفت: تنها راهی که می‌توان بر اساس آن به افزایش کیفیت و کاهش قیمت رسید، تولید اقتصادی محصول است.


«محمدعلی تیموری» با بیان اینکه نگرانی درباره کیفیت و قیمت تمام شده محصولات دغدغه اصلی مدیران جدید سایپا است، افزود: این گروه خودروسازی هم‌سو با راهبرد اقتصادی دولت سیزدهم و در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال جاری که متاسفانه به درستی به آن توجه و پرداخته نشده، نقشه راهبردی با محوریت افزایش تولید خودرو، ارتقاء کیفیت محصولات و استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت خودرو را با جدیت دنبال خواهد کرد.


تیموری افزود: هر کدام از شرکت‌های زیرمجموعه سایپا باید روی یکی از محصولات تولیدی تمرکز داشته باشند و به جای تنوع کاذب، تولید انبوه، با کیفیت و اقتصادی محصولات را دنبال کنند.


او با بیان اینکه برنامه راهبردی گروه خودروسازی سایپا در حد یک شعار باقی نخواهد ماند و با کمک مهندسان و متخصصان داخلی دنبال خواهد شد، تصریح کرد: موضوع کیفیت یکی از چالش‌های اساسی صنعت خودرو است که در این راستا نشست‌های هدفمند و تخصصی با مجموعه تامین‌کنندگان قطعات خودرو خواهیم داشت تا نسبت به ارتقاء کیفیت قطعات و محصولات نهایی، کارهای بزرگ و ماندگاری صورت گیرد و در نهایت خودروهایی به دست مردم برسد که باعث افتخار ملی و رضایت آنها شود.

قیمت‌ برخی محصولات مدیران‌خودرو گرانتر از بازار!
هم اکنون بخوانید


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری، برخی از فعالیت‌های اقتصادی در دوره‌های گذشته شرطی و وابسته به توافق با غرب و امضای برجام شده بود، گفت: گروه خودروسازی سایپا تحت هیچ شرایطی خود را معطل چنین موضوعاتی نخواهد کرد و با تمام قوا و توان برای توسعه فعالیت‌های ملی و فرا منطقه‌ای خود برنامه‌ریزی کرده و سند راهبردی تدوین خواهد کرد.


تیموری با بیان اینکه ضرورت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های گسترده و متنوع اقتصادی کشور امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، افزود: بر این اساس سعی داریم در دو حوزه صادرات خودرو و قطعات خودرو برنامه‌ریزی جامعی انجام دهیم تا ایران هم وارد زنجیره تامین قطعات خودروی دنیا شود.


او با بیان اینکه فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان راهگشا بوده و می‌تواند افق راه اقتصاد کشور باشد، تصریح کرد: ما به سمت سایپای هوشمند و فناورانه حرکت خواهیم کرد و در این مسیر تمام مجموعه‌های دانش بنیان را به همکاری و همراهی دعوت می‌کنیم.


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: بیانات رهبری و اشاره صریح به شکست سیاست‌های فشار حداکثری و ناکامی دشمن برای ایجاد فروپاشی اقتصادی و سیاسی، تاکیدی بر رویکرد کشور برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها بود، از این رو صنعتگران خودرو و قطعه‌سازی کشور در صورت اصلاح رویه قبل می‌توانند نقشی غیرقابل انکار در بالفعل کردن ظرفیت‌های نهفته در این صنعت استراتژیک داشته باشند.


 

خاموشی‌ها تمام نشده، منتظر باشید
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا