امروز

چهارشنبه, ۲۹ دی , ۱۴۰۰

  ساعت

۰۲:۳۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در گرمخانه‌ها کمبود ظرفیت وجود ندارد، گفت: از ابتدای امسال بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ مددجو با همکاری مددکاران به آغوش خانواده بازگشتند.


به گزارش ایلنا،  سعید شرف‌دوست معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره تمهیدات شهرداری برای افراد بی‌خانمان گفت: در حال حاضر ۲۲ واحد گشت فوریت‌های اجتماعی در سطح مناطق و ۱۵ گشت مددکار شهر به صورت ۳ شیفت و منظم در سطح شهر فعال هستند و به جذب و انتقال افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب به گرمخانه‌ها اقدام می‌کنند.


معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه مددجویانی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند ۲ دسته هستند، افزود: ۶۵ درصد از مددجویان به صورت ثابت در گرمخانه‌ها زندگی می‌کنند و ۳۵ درصد از مددجویان هم به طور متناوب و در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند.


تلاش مددکاران برای بازگشت مددجویان به خانواده


شرف‌دوست در پاسخ به این سوال که سال گذشته و امسال چند مددجو با همکاری و تلاش مددکاران به آغوش خانواده بازگشتند؟ گفت: از ابتدای امسال نیز بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ مددجو با همکاری و تلاش مددکاران به آغوش خانواده بازگشتند.


ممنوعیت پذیرش افراد زیر ۱۸ سال در گرمخانه


معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص پذیرش افراد زیر ۱۸ سال در گرمخانه‌ها گفت: براساس قانون، پذیرش افراد زیر ۱۸ سال در گرمخانه‌ها ممنوع است، اما اگر هر فردی حتی کودک خردسال در شب به گرمخانه مراجعه کند و مددکار مجموعه احساس کند بی‌سرپناه است، موقتا در گرمخانه نگهداری شده و پس از هماهنگی با پلیس و اورژانس اجتماعی بهزیستی، مقدمات انتقال شخص فراهم می‌شود.


افزایش آمار مراجعه به گرمخانه با ایجاد حس امنیت


معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره نحوه اقناع مددجویان برای حضور در گرمخانه‌ها توضیح داد: مددکار با فنون خاص خود باید مددجو را برای اسکان در گرمخانه قانع کند.


شرف دوست در ادامه عنوان کرد: تا چند سال گذشته گرمخانه‌ها توسط کسانی مدیریت می‌شد که در کمپ کار می‌کردند و مددجو به دلیل رفتارهایی که در گرمخانه مشاهده می‌کرد، میلی به مراجعه نداشت، اما اخیرا با استقرار مددکار در گرمخانه‌ها شرایط ذهنی امنی برای مددجویان فراهم شده و قرار نیست در فضای فعلی، برخوردهای ناشایست قبل وجود داشته باشد.


او همچنین تاکید کرد: زمانی گرمخانه‌ها ۸۰۰ مراجعه‌کننده هم نداشتند و در حال حاضر این عدد به ۲ هزار نفر رسیده و به این‌ معنی است که حس اعتماد و امنیت ایجاد شده است.


ارائه خدمات مددکاری و ویزیت عمومی در گرمخانه‌ها


معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درخصوص خدمات ارائه شده در گرمخانه‌ها بیان کرد: خدمات مددکاری، درمانی، ویزیت عمومی، بهره‌گیری از گروه‌های جهادی برای اجرای خدمات درمانی تخصصی‌تر و اجرای برنامه در مناسبت‌های مختلف در گرمخانه‌ها از جمله این خدمات است.


شرف‌دوست در پایان با تاکید بر اینکه در گرمخانه‌ها کمبود ظرفیت وجود ندارد، گفت: با تدابیر و دستور شهردار تهران در صورت افزایش آمار مددجویان، سوله‌های بحران نیز آماده اسکان این افراد است، ولی تاکنون به مرحله کمبود ظرفیت نرسیده‌ایم.


انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

حال و هوای خرید کریسمس در تهران
برداشت گل نرگس – بهبهان
نخستین برف تهران در ۱۴۰۰
در پیک پنجم حواسمان به کادر درمان باشد

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد