اهمیت و آثار سفر رئیس‌جمهور به روسیه در ابتدای سال نو میلادی

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این سفرها و ارتباطات بسیار خوب است، چراکه ارتباط مستقیم و نزدیک، از هرگونه اختلاف افکنی و مخدوش شدن روابط جلوگیری می‌کند.


محمداسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص سفر هفته آینده رئیس جمهور به روسیه با دعوت پوتین گفت: این ارتباطات و رفت و آمدها میان دولتمردان اتفاق بسیار خوبی است و اثرات و بازتاب‌های خوب و مهمی دارد. یک اثر مهم آن هم این است که زمانی دو رئیس جمهور مستقیماً با یکدیگر دیدار می‌کنند و روابط در این سطح است، آثار تحرکات آن‌هایی که قصد فعالیت برای تخریب این ارتباطات را دارند از بین می‌برد.

 

وی ادامه داد: به نظرم این سفر اتفاق خوبی است، آقای پوتین چند بار به ایران سفر کرده و با روسای جمهور مختلف ما دیدار کرده، همچنین با رهبری هم ملاقات حضوری داشته و هم نامه‌نگاری داشته است و روابط بسیار خوبی وجود دارد. امروز با آمدن رئیس جمهور و دولت جدید این سفر و دیدار انجام شود.

 

کوثری در ادامه تاکید کرد: با توجه به شرایط ما و شرایطی که روسیه دارد، اکنون نسبت به گذشته و چند سال قبل مسئولان دو کشور برای ارتباط نزدیک‌تر بسیار مصمم‌تر شده اند، این سفر می‌تواند اثرات خوبی برای ما و روسیه داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: ما با روسیه در برخی حوزه‌ها، مواضع و نظرات مشترکی داریم. هم ما و هم روسیه به عنوان کشورهای مخالف یکجانبه‌گرایی آمریکا در دنیا شناخته می‌شویم و این یکی از مواضع بسیار مهم مشترک میان ماست؛ همچنین در موضوعات و حوزه‌های دیگری هم نظرات، دیدگاه‌ها و منافع مشترک با کشور روسیه داریم که در این راستا ارتباط نزدیک فی‌مابین از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشکل غرب با اسلام اثرگذار بر زندگی سیاسی و اجتماعی است/ غربی‌ها به دلیل ضعف در مقابل منطق حکمرانی دین دست به جسارت و توهین می‌زنند
هم اکنون بخوانید

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نگاه و نظر دولت در حوزه سیاست خارجی، افزود: دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار بارها و بارها تاکید کرد که سیاست خارجی این دوره با تمرکز بر بهبود و ارتقاء سطح روابط با همسایگان، کشورهای نزدیک و قاره آسیا خواهد بود البته این مساله به این معنا نیست که با غرب قطع ارتباط خواهیم کرد اما برخلاف گذشته تمام تمرکز دولت بر غرب نخواهد بود و همسایگان و کشورهای نزدیک در اولویت بیشتری قرار دارند.

 

وی ادامه داد: لذا این سفر آقای رئیسی به کشور روسیه را می‌‌توان گامی در این مسیر ارزیابی کرد.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا