امروز

پنج شنبه, ۳۰ دی , ۱۴۰۰

  ساعت

۲۳:۳۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش اعتماد نو به نقل از برنا، حسین دلاور کارشناس صنعت خودرو در خصوص دلیل بازگشت مکانیزم قرعه کشی در طرح فروش فوق العاده محصولات هایما ایران خودرو گفت: بازگشت شرایط قرعه کشی در طرح جدید فروش فوق‌العاده محصولات هایما ایران خودرو بر اساس تصمیمات کمیته خودرو صورت گرفته است. این اقدام کمیته خودرو بر خلاف اعتماد نو به نقل از برنامه وزیر صمت در جهت حذف قرعه‌کشی در طرح‌های فروش خودرو است، در حالی که نمایندگانی از وزارت صمت در این کمیته حضور دارند.


 وی ادامه داد: در شرایطی که اعتماد نو به نقل از برنامه افزایش تولید خانواده هایما در ایران خودرو اجرایی شده است و خط جدید مونتاژ ایران خودرو خراسان نیز برای افزایش تولید ۵۰ درصدی این محصولات در حال ساخت است، به جای افزایش ظرفیت‌های فروش و کاهش محدودیت‌ها کمیته خودرو با این تصمیم یک گام به عقب حرکت کرده است.


وی تاکید کرد: مکانیزم قرعه کشی در زمانی برای محصولات هایما مجدد اجرا می شود که این دو SUV تولیدی ایران خودرو شامل دستورالعمل قیمت گذاری خودرو نمی شود و کمیته خودرو در این مورد نیز بر خلاف تصمیمات و اعتماد نو به نقل از برنامه های خود عملکرد است. در حالی که رقبای این خودروها مانند فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور بدون قرعه کشی عرضه می شود.


این کارشناس خودرو افزود: حذف شیوه قرعه کشی در شرایط عرضه پیوسته خودروسازان می تواند تاثیر زیادی بر حذف تقاضای کاذب، تعادل و کاهش التهاب بازار خودرو داشته باشد. در مدت زمان اجرای مراحل فروش بدون قرعه کشی دو محصول بهمن موتور شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصدی تقاضا برای خرید این محصولات بودیم و روند پیوسته و بدون محدودیت عرضه این خودروساز باعث شد حجم زیادی از تقاضای کاذب  کاهش یابد و انتظار می‌ورد در بلند مدت میزان عرضه و تقاضای فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور به تعادل برسد.


دلاور در خصوص اعتماد نو به نقل از برنامه ایران خودرو برای عرضه ۱۰۰ هزار خودرو تا پایان سال گفت: با توجه ظرفیت تولید ایران خودرو طی ماه‌های گذشته و مشکلات تولید، افزایش عرضه این شرکت از طریق فرآیند تولید صورت نخواهد گرفت و با تکمیل خودروهای ناقص که در پارکینگ‌های خود دارد، سعی می کند میزان ظرفیت خودروها را در طرح‌های فروش خود افزایش دهد. با این حال بعید به نظر می رسد ایران خودرو بتواند طی دو ماه آیند ۱۰۰ هزار خودرو به بازار عرضه کند.


این کارشناس صنعت خودرو در خصوص احتمال تغییر مدیریت خودروسازان و تاثیر آن بر صنعت خودرو گفت: طی روزهای گذشته خبرهایی در خصوص تغییر مدیران دو خودروساز بزرگ کشور به گوش می‌رسد و گزینه های مختلفی برای مدیریت این شرکت‌ها اعلام شده است. اما در شرایط حاضر صنعت خودرو کشور در کنار توانمندی های افراد در نظر گرفته شده دلیل اقدام به تغییر مدیران ارشد این خودروسازی‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.


وی ادامه داد: اگر معیار در تغییر این مدیران با هدف هم جهت شدن و هماهنگی بیشتر خودروسازان با اعتماد نو به نقل از برنامه‌های وزارت صمت باشد، از این نظر مدیران حال حاضر ایران خودرو و ساپیا با تمامی نقدهایی که به عملکرد آنها وارد است فعالیت آنها در افزایش تولید و اتمام پروژه ها هماهنگ با سیاست وزارت صمت بوده است. با توجه به عملکرد دو خودروساز بزرگ کشور تصمیم به تغییر مدیریت این دو شرکت‌ به دور از مسائل فنی و مدیریتی بیشتر به دلیل انگیزه‌های سیاسی انجام خواهد گرفت.


این کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: شیوه انتخاب مدیران صنعت خودرو نباید تحت تاثیر انگیزه‌های سیاسی قرا بگیرد و باید مدیران انتخابی شرایط مدیریت صحیح یک بنگاه اقتصادی و تخصص کافی در صنعت خودرو را داشته باشند. اگر در انتخاب مدیران این بخش توجه کافی صورت نگیرد، تحولی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد نخواهد شد.


انتهای پیام

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

حال و هوای خرید کریسمس در تهران
برداشت گل نرگس – بهبهان
نخستین برف تهران در ۱۴۰۰
در پیک پنجم حواسمان به کادر درمان باشد

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم
قاسم رضایی نفر سوم جهان شد