درخصوص انتصابات در برخی دانشگاه های علوم پزشکی برای انتخاب افراد با محدودیت مواجهیم

وزیر بهداشت با حضور در مجلس با تاکید بر اینکه این وزارتخانه در مدار قانون می تواند وضعیت مطلوب تری در حوزه سلامت برای مردم ایجاد کند، از راه اندازی واحد نظارت و بازرسی فعال برای رصد عملکرد روسای دانشگاه ها و مدیران ارشد در حوزه سلامت خبر داد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، بهرام عین اللهی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال مسعود پزشکیان منبی بر عدم پایبندی به قانون اعتماد نو به نقل از برنامه و تعهد حین اخذ رای در بکارگیری نیروهای انسانی برای مدیریت دانشگاه‌های منتخب گفت: همانطور که در بند (ب) ماده ۷۴ قانون اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه آمده است، فعالیت کلیه پزشکان، دندان پزشکان و داروسازان در استخدام پیمانی و رسمی و سایر مراکز تشخیصی، آموزشی، درمانی و بیمارستان های بخش خصوصی یا عمومی غیردولتی ممنوع است و دولت مکلف شده است در اجرای این حکم با جبران خدمت ذینفعان از طریق اعمال تعرفه در چارچوب بودجه سنواتی اقدام کند، اما متاسفانه تاکنون چنین اعتباری در قانون بودجه وجود نداشته و شرایط جبران خدمت محقق نشده است.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم با اشاره به بخشی از این سوال که به تعهد کلامی وی حین اخذ رأی اعتماد اشاره دارد، ادامه داد: اعتماد نو به نقل از برنامه ارائه شده اینجانب در کتابی که اخیراً در مجلس منتشر شده آمده و در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفته و سرفصل ها و اعتماد نو به نقل از برنامه هایی که در آنجا اعلام کردم در آن وجود دارد و تمامی آنها در دست پیگیری است و طبیعی است بخشی از آنها باید در قالب اصلاح مصوبات یا اصلاح قوانین یا پیش بینی در قانون بودجه سنواتی محقق شوند، به همین دلیل بخشی از مواردی که قابلیت در سال ۱۴۰۱ دارد، در لایحه بودجه پیش بینی شده است. اگر اجابت درخواستی به دلیل محدودیت های موجود امکانپذیر نشد، آیا دلالت بر عدم پایبندی به تعهد است؟


وی تصریح کرد: درخصوص انتصابات در برخی دانشگاه های علوم پزشکی برای انتخاب افراد با محدودیت هایی مواجهیم و امکان اجرای قانون به دلیل عدم پیش بینی بار مالی فراهم نیست، از سوی دیگر نمی تواند امور دانشگاه های تاثیرگذار را به افرادی واگذار کنم که توانایی، تخصص و تجربه کافی و همراهی با اعتماد نو به نقل از برنامه های دولت سیزدهم برای اداره چنین موسساتی نداشته باشند، لذا آنچه در اداره این دانشگاه ها اهمیت دارد رجحان و غلبه منافع دولت بر منافع خصوصی است که در این انتصابات بر آن تاکید کردیم و با همه مدیران منصوب شده میثاقی در زمان انتصاب منعقد شده است.

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۴ آبان ایسنا
هم اکنون بخوانید


این عضو کابینه دولت رئیسی یادآور شد: در کل به اعتماد نو به نقل از برنامه ای که به شما ارائه دادم پایبند هستم و با هیچکس عهد اخوت نبسته ام، بنابراین هر فردی به هر دلیلی از راه خود منحرف شود، حتما وی را عزل خواهیم کرد.


عین اللهی با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه هایی که از تریبون مجلس اعلام کرده است، تاکید کرد: اطمینان داشته  و دارم که این اعتماد نو به نقل از برنامه ها توسط شما عزیزان رصد خواهد شد، بنابراین همواره خود را مقید به اجرای این اعتماد نو به نقل از برنامه ها می دانم چرا که معتقدم در مدار قانون می توانیم وضعیت حوزه سلامت را برای مردم مطلوب تر کنیم و در این راستا با رویکرد لزوم نظارت بر عملکرد مدیران ارشد و روسای دانشگاه ها، واحد نظارت و بازرسی فعالی را شکل داده ایم که به صورت مداوم و مستمر عملکرد مدیران را ارزیابی می کند تا با همین رویکرد با نظارت مستمر و میدانی اگر همکاری از عهد و میثاقی که منعقد شده است کوتاهی کند، بنده هیچ عهد اخوتی با فرد به جز خدمت نداشته و ندارم.


وی با بیان اینکه اگر فردی بخواهد با تمام قدرت در نظام جمهوری اسلامی کار کند، باید این فرصت را به وی بدهیم، افزود: افرادی که به کار گرفته شده اند عمدتاً جانباز، ایثارگر، متدین و حزب اللهی هستند و اگر از نمایندگان تهران بپرسید که در این مدت سه ماه و نیم چه کاری انجام داده اند، خواهند گفت به صورت شبانه روزی و ایثارگرانه کار می کنند. کما اینکه نمونه کار آنها را در کنترل بیماری کرونا می بینید.

عده ای به جای پشتیبانی از رییس جمهور، به دیدار رییسی می روند
هم اکنون بخوانید


وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در آغاز به کار این دولت، وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار بغرنج بوده است، یادآور شد: ما حدود ۷۰۰ نفر در روز مرگ و میر داشتیم که امروز به کمتر از ۲۰ نفر رسیده، همچنین آمار مبتلایان از ۳۱۵۰۰ به ۲۰۰۰ نفر، کاهش بستری ها از ۵۲ هزار به ۲۹۸ و بیماران ویژه از ۸۲۰۰ نفر به ۱۷۷۵ نفر کاهش یافته است. ضمن اینکه هیچ شهر قرمزی در کشور وجود ندارد، در حالی که در شروع به کار این دولت ۳۵۹ شهر و شهرستان در وضعیت قرمز بودند. همچنین در شرایط کنونی ۴۱۷ شهر وضعیت آبی دارند که به دلیل تلاش همکاران در دانشگاه های علوم پزشکی به خصوص در تهران ایجاد شده است.


عین اللهی افزود: امروز در تهران ۹۱ درصد مردم تحت واکسیناسیون قرار گرفته اند که این وضعیت در پی تلاش شبانه روزی همکارانمان بوده که برای نظام فعالیت می کنند. از سوی دیگر انتخاب همکاران بر پایه تعهد و تخصص و انقلابی گری است و افرادی انتخاب می کنیم که سازگار با انقلاب و دولت آقای رئیسی باشند.


این عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه مشکلات مطرح شده در ۸ سال گذشته نیز وجود داشته است، تاکید کرد: ما قول می دهیم و از افراد منصوب شده نیز میثاق گرفته ایم، ضمن اینکه تمامی معاونان این وزارتخانه و ۹۰ درصد روسای دانشگاه ها تمام وقت هستند و از بین افرادی با درجات علمی و تعهد بالا و عملکرد مطلوب انتخاب شده اند و کارهای بزرگی نیز انجام داده اند.


وی خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیتی که در رابطه با رانت ها و تعارض منافع و اختصاصی کردن بسیاری از مراکز به عنوان مراکز تحقیقاتی وجود داشت را اگر صلاح بود در جلسه دیگر مطرح می کنم. ضمن اینکه باید به این نکته نیز اشاره کنم عملکرد روسای منصوب شده و مدیران در جهت منافع انقلاب است و انشالله با حل مشکلات مالی بتوانند بهتر از سابق کار کنند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا