امسال سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در مازندران انجام شد

به گزارش خبرگزاری اعتماد نو به نقل از برنا از مازندران ، حسینقلی قوانلو افزود: امسال تاکنون سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی در مازندران انجام شد در حالی که سال گذشته در این دوره زمانی حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان انجام صورت گرفته بود.


وی نتیجه این میزان سرمایه گذاری صنعتی در سال جاری را بهره برداری از ۵۰ واحد تولیدی با ایجاد بیش از چهار هزار شغل اعلام کرد و گفت که در این زمینه نیز شاهد افزایش بیش از صد در صدی نسبت به سال گذشته هستیم.


رییس سازمان صمت مازندران عمده سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان را در طرح‌های دانش بنیان و واحدهای فرآوری و بسته‌بندی و قطعه‌سازی خودرو معرفی و پیش بینی کرد که تا پایان امسال ۳۰ واحد صنعتی دیگر در استان به بهره‌برداری برسد.


وی گفت : باتوجه به فراوانی آب در مرکز و غرب مازندران این مناطق ظرفیت قابل توجهی برای اجرای طرح‌های فولاد و ذوب آهن دارند که در زمان حاضر برای ساخت دو واحد صنعتی بزرگ در این مناطق در حال صدور پروانه فعالیت هستیم.


قوانلو از افزایش شاغلان بخش صنعت مازندران به حدود ۸۵ هزار نفر در حال حاضر خبر داد و گفت که حداکثر تا دو سال آینده با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش صدور مجوزهای بهره‌برداری میزان اشتغالزایی در بخش صنعت استان به حدود ۱۵۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.


استقبال از طرح‌های سازگار با محیط‌ زیست


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پاسخ به این نگرانی که افزایش استقرار  صنایع بویژه صنایع آلوده ساز موجب تخریب محیط زیست استان خواهد شد ، پاسخ داد : اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه تولید و صنعت مازندران باید با محیط زیست استان سازگاری داشته باشد و برای اعطای مجوز به بهره‌برداران با جدیت رویکرد سازگاری با کم‌آبی و همچنین حفاظت از محیط زیست در دستور کار است.

شاخص بورس به روند رشد بازگشت
هم اکنون بخوانید


وی با اظهار این که هدفگیری مازندران در سال آینده رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی است که سهم صنایع در آن به همین میزان خواهد بود، گفت : به طور حتم با برداشتن موانع تولید که یکی از آنها عدم همکاری بانک ها است ، این مهم در سال ۱۴۰۱ در استان محقق خواهد شد.


قوانلو توضیح داد : یکی از موانع جدی افزایش سرمایه‌گذاری‌ها صنعتی در استان کمبود تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها است و این عامل باعث شده تا تسهیلات این بخش در استان های دیگر جذب شود و مازندران از آن محروم بماند. 


وی گفت : به عنوان نمونه پارسال ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان تسهیلات شناور در حوزه صنعت برای تمام استان‌های کشور در نظر گرفته شده بود ولی از آنجایی که بانک‌های عامل استان رغبتی برای جذب این اعتبارات نشان ندادند ، استان‌های اصفهان، سمنان و خراسان شمالی بخش زیادی از این اعتبارات را به خاطر شناور بودن جذب کردند.


مدیرکل صمت مازندران خواستار برخورد جدی تر بانک های استان شد و افزود :  پارسال بانک های عامل استان حدود ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه صنعت و تولید پرداخت کردند که ۹۵ درصد آن سرمایه درگردش بود و تنها اعتبارات بسیار اندکی در بخش سرمایه ثابت برای اجرای طرح توسعه‌ای و ساخت کارخانه‌های جدید به صنعتگران تخصیص یافت.


وی ادامه داد : باوجود این که همواره سازمان صنعت، معدن و تجارت طرح‌های توسعه‌ای قابل توجهی به بانک‌ها برای اعطای تسهیلات معرفی می‌کند، اما متولیان این بخش اعتقادی به پرداخت‌های از این دست ندارند که باید در کمترین زمان ممکن این مشکلات برطرف شود.

احیای ۹۹۱ واحد صنعتی غیرفعال و ایجاد ۱۷ هزار فرصت شغلی در شهرکهای صنعتی
هم اکنون بخوانید


در استان مازندران ۲ هزار و ۶۰۰  واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد. سهم صنعت مازندران از مجموع اشتغال مازندران ۳۰ درصد است.


انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 19 =

دکمه بازگشت به بالا