بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای تحقق هویت هوشمند از اهداف ثبت احوال

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق هویت هوشمند در کشور تاکید کرد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، هاشم کارگر در همایش سراسری مدیران ستادی و استانی این سازمان، گفت: سرلوحه اعتماد نو به نقل از برنامه های این دولت خدمت گزاری به مردم است که در دین اسلام و کلام حضرات معصومین (ع) به آن تاکید شده و مورد توجه خاص قرار گرفته است. خدمت رسانی به مردم در همۀ عرصه ها بروز و ظهور پیدا خواهد کرد امّا تجلی آن در دستگاه های حاکمیتی و خدماتی بیشتر خواهد بود.


وی افزود: مهمترین هدف و اعتماد نو به نقل از برنامه این سازمان حرکت به سمت سازمانی تمام الکترونیک با بهره گیری از فناوریهای نوین به منظور تحقق هویت هوشمند در کشور است.


کارگر با بیان اینکه ثبت احوال هویت و موجودیت اشخاص را احراز و معرفی و از آن امانتداری می کند اظهار کرد: هر چه در این مسیر دقیق تر، سریع تر و صحیح تر عمل کنیم شهروندان راحت تر ، بهتر و با کیفیت مناسب تری به حقوق اجتماعی خود خواهند رسید. زیرا خدمات ثبت احوال ، زیرساخت بسیاری از اقدامات سایر دستگاههای دیگر است و این نشان دهنده اهمیت والای جایگاه این نهاد می باشد. با توجه به اینکه اطلاعات سازمان ثبت احوال مبنای بسیاری از فعالیتها ، خدمات و اقداماتی است که بخشهای دولتی و خصوصی به آن می پردازند. ضرورت تحول در این سازمان بسیار مهمتر و اساسی تر خود را نشان می دهد.

شعار و روزشمار هفته ملی سلامت مردان ایران اعلام شد
هم اکنون بخوانید


وی هدف را حرکت به سمت هویت هوشمند و سازمانی تمام الکترونیک عنوان کرد و گفت: تمام زیرساختهای لازم در این زمینه موجود یا در دسترس است و می توان با یک اعتماد نو به نقل از برنامه عملیاتی منسجم و با تلاش همه بخشهای سازمان این مهم را تحقق کرد.


رئیس سازمان ثبت احوال کشور همچنین داشتن چشم انداز منطقی، اعتماد نو به نقل از برنامه محور بودن، تأمین امنیت در حوزه فناوری، ارتباط مستمر ستاد و ادارات استانی، ایجاد کارگروه های تخصصی ، ایجاد حوزه های متناظر در صف و ستاد و پایش آنها را از مدیران سازمانی خواستار شد.


کارگر با تاکید بر ضرورت بهبود وضعیت معیشت همکاران و ارتقا جایگاه و منزلت کارکنان افزود: حفظ کرامت همکاران، اصلاح وضعیت حقوق و افزایش امکانات از مهمترین اولویت های سازمان خواهد بود که لازم است کلیه بخش های سازمان و مدیران در این زمینه با جدیت پیگیری نمایند. سعی شده در همین مدت کوتاه با طرح موضوع با مراجع ذیصلاح و حضور در جلسات گوناگون شرایط معیشتی همکاران و کمبود منابع مورد نیاز تبیین شود.


وی همچنین درباره استفاده از مدیران کل استانی در کارگروه های ستادی و منطقه ای، حضور جدی مدیران کل در جلسات و شوراهای استانی، روزآمدسازی و رفع استهلاک تجهیزات اداری، ایجاد بانک نیروی انسانی با هدف جبران کمبود و شناسایی نیروهای جوان و با انگیزه ، فعالیت و حضور یکپارچه مدیران سراسر کشور جهت تعامل با مراکز تصمیم ساز، بهره برداری مناسب از فضای مجازی و تسهیل ارائه خدمات ، توجه به آموزش اثربخش به منظور ارتقا دانش سازمانی ، بروزرسانی قوانین و مقررات در حوزه ثبت احوال و نیز توجه به ظرفیت های موجود در بهره برداری از کارت ملی هوشمند مطالب مبسوطی را بیان نمود.

پسماند‌ جایگزین مازوت می‌شود/ مجوزی برای براشت آب‌های ژرف صادر نمی‌شود
هم اکنون بخوانید


در این همایش معاونین و مدیران کل ستادی نیز به ارائه مطالبی درخصوص حوزه کاری خود پرداخته و گزارش هایی را ارائه نمودند.


در ابتدای این نشست سید مرتضی امینی دبیر ستاد اقامه نماز سازمان به بیان مطالبی در باب لزوم احترام و رعایت عدالت در همۀ شئون رفتاری پرداخت و ضمن بیان روایاتی از معصومین (ع) حزب گرایی و قبیله گرایی را صفتی مذموم در اخلاق حاکمان دانست و زینت حکمرانی مطلوب را عدل و عدالت و برخورداری از انصاف بیان نمود.


بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در پایان مراسم نیز از خدمات محمدعلی رفیع پور معاون پیشین اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند تقدیر و تشکر بعمل آمد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا