نقش مهم بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در اقتصاد کشور

به گزارش خبرگزاری اعتماد نو به نقل از برنا از تهران ؛ محمدر رضا جمشیدی با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون روابط عمومی کانون گفت: بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در بخش های مختلف از جمله حوزه مسئولیت های اجتماعی اقدامات و تلاش های شایسته ای دارند که باید این فعالیت ها به درستی در جامعه منعکس شود.


محمدرضا جمشیدی با اشاره به نقش روابط‌ عمومی‌ها در شفاف‌سازی جریان اطلاعات تاکید کرد: روابط عمومی های عضو کانون از دانش ، توانمندی و ظرفیت های مناسبی برخوردار هستند. لذا با استفاده صحیح از این امکانات می توان به تحقق اهداف نظام بانکی کمک کرد.


وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه امسال مجموعا ۳/۳۷۸/۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات در ۶ گروه شامل کشاورزی ، صنعت و معدن ، مسکن و ساختمان ، بازرگانی ، خدمات و بخش متفرقه توسط بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی پرداخت شده است.


وی افزود: بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی در خصوص تسهیلات اعطایی به بخش‌های اقتصادی و هدف ، سهم بانکها و موسسات اعتباری خصوصی از این تسهیلات پرداختی به حدود ۳۷ درصد بالغ گردیده است.همچنین تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش به بخش‌های اقتصادی طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر ۲/۳۲۹/۶۶۳ میلیارد ریال معادل ۶۹ درصد از کل تسهیلات پرداختی  بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی بوده است.


محمدرضا جمشیدی همچنین تصریح کرد: در راستای حمایت بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی از کارآفرینان و تولیدکنندگان از مجموع ۱/۰۱۳/۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۷۸ درصد آن (مبلغ ۷۹۰/۲۷۶ میلیارد ریال) صرفا به منظور تأمین سرمایه در گردش این مراکز پرداخت شده است. این نکته بیانگر توجه ویژه و اولویت‌دهی بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی به تأمین منابع مالی بخش های مختلف تولیدی و صنعتی به منظور رونق اقتصادی در کشور است.

سازمان‌ها از عدم آسیب‌پذیری سیستم‌های خود مطمئن شوند
هم اکنون بخوانید


شایان ذکر است در جلسه کمیسیون روابط عمومی بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی مقرر شد به منظور اطلاع رسانی هر چه بهتر اقدامات صورت گرفته در ایام دهه فجر، کمیته ویژه «اطلاع رسانی و تبلیغات» تشکیل تا با همکاری وهماهنگی سایر اعضاء دستاوردهای بانک و موسسات اعتباری خصوصی  در این ایام بصورت مناسبی در رسانه ها منعکس گردد.


انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا