قیطاسی: محمدرضا مختاری قهرمان المپیک می‌شود/ مدال جهانی‌اش را بگیرد به وزن المپیکی خواهد رفت

علی قیطاسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد فعالیتش در کشتی استان فارس، اظهار داشت: بعد از آنکه رباط صلیبی‌ام پاره شد، مجبور به کنار گذاشتن کشتی شدم. ۶ سال است دیگر کشتی نمی‌گیرم و از همان وقت مربیگری می‌کنم.

وی که مربی محمدرضا مختاری ملی‌پوش اعزامی ایران به مسابقات جهانی اسلو است، در رابطه با این کشتی‌گیر، گفت: او از سال آخر نوجوانانش شاگرد من شد. بعد از آنکه در رقابت‌های نوجوانان جهان نقره گرفت، سهمیه انتخابی تیم ملی را به او دادند، تجربه نداشت و در سال اول جوانانش باخت. در ادامه هم در این رده سنی نتوانست به حقش برسد و در سال سوم که در رده جوانان بود، هرچند در انتخابی اول شد اما او را به آسیایی نبردند چون تصمیم بر اینکه بود که در جهانی ملی‌پوش ایران باشد. در مسابقات کشوری و جام تختی که در ۶۷ کیلو سوم شد، سال اول بزرگسالانش، به وضعیتی برخورد کردیم که به خاطر کرونا باشگاه‌ها و مسابقات یک سال تعطیل بود. محمدرضا کار خودش را از لیگ شروع کرد که همه کشتی‌هایش را با امتیاز عالی برد و به اردوی تیم ملی دعوت شد.

قیطاسی ادامه داد: او به تورنمنت اوکراین اعزام شد و همانجا پرویز نسیبف اوکراینی که در المپیک توکیو دوم شد را با امتیاز عالی شکست داد و آنجا سوم شد. در ادامه در جام تختی اول شد و علی ارسلان را هم با امتیاز عالی شکست داد. به جام وهبی‌امره اعزام شد. آنجا چندین قهرمان جهان و امین کاویانی‌نژاد را برد و از همان مسابقه فیکس تیم ملی شد. در جهانی هم به خاطر کم تجربگی سوم شد، درحالیکه می‌توانست قهرمان شود.

تعطیلی 2 روزه تمرینات استقلال
هم اکنون بخوانید

این مربی سازنده با اشاره به اینکه مختاری از قابلیت‌های فنی بالایی برخوردار است، گفت: مسابقات جهانی اسلو میدان بزرگی بود، محمدرضا می‌توانست بهتر از این هم باشد و البته خوب پیش رفت، در مبارزه سوم پنچمی عجول بود و اگر کشتی خودش را می‌گرفت لااقل به برنز جهان رسیده بود. او پیشرفت خوبی تا الان داشته، ۲۲ ساله هست و جا برای کار زیاد دارد. او آینده درخشانی دارد و مطمئن هستم قهرمان المپیک ۲۰۲۴ می‌شود. او در همین نروژ هم بی‌تجربگی کرد که مدال را از دست داد. به امید خدا با تمرینات بیشتر خودش را تثبیت خواهد کرد.

مربی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه مختاری در جام تختی کشتی خواهد گرفت، گفت: محمدرضا در مسابقات ارتش‌های جهان در ۷۷ کیلو کشتی گرفت و اتفاقا عملکرد خوبی هم داشت، اما در جام تختی بار دیگر در ۷۲ کیلو کشتی می‌گیرد تا به مدال طلای جهانش برسد. در ادامه وزنش را تغییر خواهد داد تا به وزن المپیکی برود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا