ثبات قیمت ها در بازار سیمان با اجرای برنامه های وزارت صمت

به گزارش اعتماد نو به نقل از برنا به نقل از وزارت صمت، سیف‌الله امیری با اشاره به قیمت سیمان عرضه شده در بورس کالا گفت: در هفته جاری در بورس کالا قیمت هر پاکت سیمان کمتر از ۲۵ هزار تومان و قیمت هر تن سیمان فله حدود ۳۶۳ هزار تومان است و در بازار هم هیچ مشکلی برای تولید و عرضه این محصول وجود ندارد.


وی افزود: هر هفته حدود یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود که کمتر از یک میلیون تن آن مورد معامله قرار گرفته و مابقی برای عرضه مجدد در بورس آماده می شود.


مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بازار آزاد قیمت هر پاکت سیمان بین ۳۲ تا ۳۶ هزار تومان است که این افزایش نسبت به بورس کالا مربوط به ده درصد مالیات ارزش افزوده و همچنین هزینه‌های حمل و نقل و موضوعات دیگر است.


امیری با اشاره بر آرامش و ثبات ایجاد شده در بازار سیمان، از تأمین به موقع سوخت مورد نیاز کارخانجات سیمانی خبر داد و گفت: مازوت مورد نیاز این کارخانجات تأمین و تحویل داده شده است و در این زمینه هم با مانع خاصی مواجه نیستیم.


وی اظهار داشت: به صورت هفتگی جلسات منظمی در خصوص موضوع تأمین سوخت با وزارتخانه های نفت و نیرو برگزار می شود و در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی سیمانی و فولادی در کمترین زمان ممکن هماهنگی های لازم صورت می پذیرد؛ به این ترتیب شاهد افزایش میزان تولید و عرضه این محصول نسبت به تقاصای بازار هستیم.

ماندگاری شغل در بخش صنعت بیشتر است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − دو =

دکمه بازگشت به بالا