توزیع قیر رایگان با مشکلاتی همراه است

بسیاری از منتقدان می گویند تعیین قیمت دستوری قیر، این بازار را با آشفتگی و تورم روبه‌رو کرده است، تورمی که سود آن به جیب دلالان و رانت خواران می رود و در نهایت از این قانون هیچ سودی برای مردم حاصل نخواهد شد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، تصویب طرح قیر رایگان در مجلس طی سال های اخیر، موضوعی است که منتقدان زیادی دارد و ایرادات بسیاری به این قانون وارد شده است. بسیاری از منتقدان می گویند تعیین قیمت دستوری، این بازار را با آشفتگی و تورم روبه‌رو کرده است، تورمی که سود آن به جیب دلالان و رانت خواران می رود و در نهایت از این قانون هیچ سودی برای مردم حاصل نخواهد شد. از سوی دیگر منتقدان می گویند این قانون مجلس باعث ایجاد فساد شده و خواهد شد. از همین رو قانون قیر رایگان را نیازمند بازنگری و نظارت های بیشتر در روند اجرا دانسته و حتی در گامی پیشتر، خواستار توقف اجرای آن هستند.


علی موسوی، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق را نیز می توان از جمله منتقدان این طرح دانست؛ با این توضیح که او با اشاره به اینکه در روند اجرای این قانون مشکلاتی ایجاد شده است، معتقد است: امیدواریم این روند اصلاح شود.


این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی درباره طرح قیر رایگان با اشاره به اینکه زمانی که مجلس وارد مساله قیر رایگان شد قیمت قیر بسیار بالا بود، گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی و راه سازی قفل شده بود و مجلس به منظور باز کردن قفل ها به این موضوع ورود پیدا کرد و طرح توزیع قیر رایگان را تصویب کرد.

گوجه‌هایی که بر زمین ماند و پوسید
هم اکنون بخوانید


وی با اشاره به اینکه این کار به منظور سرعت دادن به پروژه های در حال اتمام بوده است، افزود: بسیاری از نهادها و سازمان ها بودند که نمی توانستند در این رابطه کاری انجام بدهند اما با ورود مجلس مشکلات آنها تا حدودی رفع شد.


عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به اینکه این قانون در روند اجرا با مشکلاتی روبرو شد، ابراز امیدواری کرد برای سال جدید این روند اصلاح خواهد شد.


وی در واکنش به این که این اصلاح چگونه حاصل خواهد شد، اظهارکرد: مجلس در این زمینه نظارت کافی خواهد کرد تا امکان بروز فساد وجود نداشته باشد.


رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود درباره بودجه سال ۱۴۰۱ نیز گفت: مجلس به دنبال این نیست که هزینه زیادی را به دولت تحمیل کند چرا که در این صورت کسری بودجه پیش خواهد آمد.


موسوی با اشاره به اینکه کسری بودجه یکی از آفت های بزرگ بودجه است، افزود: بحث ساختار بودجه یکی از مواردی است که مورد توجه ما است. کسری بودجه در جامعه تورم ایجاد می کند و معضلات جدی را برای جامعه و کشور به دنبال خواهد داشت، بنابراین مجلس به دنبال ایجاد هزینه های اضافی نیست.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا