گزارش آنتی وار از بدعهدی‌های آمریکا در قبال ایران

 

آنتی وار در گزارشی به بدعهدی های آمریکا درمورد ایران پرداخت.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۵، توافق هسته‌ای برجام با ایران به طور رسمی تصویب شد. در ۸ می ۲۰۱۸، ایالات متحده به طور یکجانبه و غیرقانونی از این توافق خارج شد.

 

این وعده شکسته‌شده یک مشکل دیپلماتیک برای ایالات متحده ایجاد کرد. در آینده، کشورهای دیگر ممکن است تمایلی به امضای توافقنامه با ایالات متحده نداشته باشند، زیرا آنها نمی‌توانند اعتماد کنند که ایالات متحده به قول خود عمل می‌کند و دوباره وعده خود را زیر پا نمی‌گذارد و مشکل فقط این نبود که ترامپ وعده آمریکا را زیر پا گذاشت و از توافق خارج شد، بلکه بایدن با عدم ورود مجدد فوری به آن، نقض را تأیید کرد.

 

این فقط ایران نیست که از رویکرد آمریکا ابراز اکراه کرده است، ایران از ایالات متحده ضمانت خواسته است که در صورت مذاکره مجدد در مورد این توافق، ایالات متحده تضمین خواهد کرد که آنها به این توافق به عنوان الزام‌آور احترام می گذارند. در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت: «خب، ما به خوبی می‌دانیم که حتی تضمین‌های حقوقی نیز نمی‌توانند کاملاً بی‌خطر باشند، زیرا ایالات متحده به راحتی از هر معاهده بین‌المللی که دیگر برایش جالب نیست، خارج می‌شود».

 

ایران و روسیه هر دو از وعده های شکست‌خورده آمریکا آسیب دیده اند. اخیراً با خروج ترامپ از برجام به ایران خیانت شد. اما این اولین باری نبود که به ایران خیانت می‌شد.

گام‌های هسته‌ای ایران برای هشدار به اروپا
هم اکنون بخوانید

 

آمریکا بارها در مورد کوبا، کره‌شمالی و ایران و روسیه تعهدات خود را زیر پا گذاشته و نقض تعهد توسط آمریکا در مورد ایران، روسیه، کوبا و کره شمالی ادامه‌دهنده بحران هایی است که امروز با آن روبه‌رو هستیم.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا