رئیسی: سیر نزولی تورم آغاز شده است

 

رئیس جمهور در جمع پایگاه خبریان گفت: در مورد بخش هایی از مترو قم که آماده است، لازم است استان تهران همراهی کند.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی، جمعه شب (۱۰دیماه۱۴۰۰) و در پایان سفر دو روزه خود به شهر قم، در جمع پایگاه خبریان، اظهار داشت: در این سفر مشکلات و مسائل مختلف قم بررسی و اولویت‌ها شناسایی و برای هر کدام کارگروه هایی تشکیل شد؛ برای مثال برای برخی صنایع قم که دچار مشکل هستند، قرار شد کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت صمنت، صدوق توسعه ملی، بانک مرکزی و استاندار قم تشکیل شود تا انشاالله تشکیل این کارگروه منتهی به اشتغال و رفع بیکاری شود.

 

وی افزود: قم زمینه گردشگری مذهبی دارد و مردم به عشق حرم حضرت معصومه به این شهر سفر می‌کنند؛ قرار شد کارگروه گردشگری زیارت با محوریت استانداری قم تشکیل تا بحث گردشگری مذهبی در قم رونق گرفته و متعاقب آن اقتصاد گردشگری که منجر به اشتغال هم خواهد شد، فعال شود.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به دغدغه‌های طلاب و فضلا هم گفت: کارهای فرهنگی در قم اولویت اول است که باید با محوریت مؤسسات فرهنگی انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این سفر مسائل مختلفی از جمله بحث بازپس‌گیری زمین‌های بلا استفاده ای که از سال ها قبل در اختیار مؤسسات فرهنگی قرار گرفته، بحث اصلاح نقاط حادثه خیر جاده ای، مسئله آب قم و … مورد بحث قرار گرفت و تصمیمات خوبی در این موارد گرفته شد.

جریان مقاومت آماده برای تمام سناریو ها
هم اکنون بخوانید

 

رییسی با بیان این که سه پروژه فرودگاه قم، منوریل قم و مترو قم جلوی چشم مردم قرار دارد و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود، گفت: برای بحث منوریل باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت کنیم، به نحوی که هم سرمایه و هم سود ایشان تضمین شود.

 

رئیس‌جمهور گفت: در بحث فرودگاه قم هم کارهایی شده که باید ادامه پیدا کند و دولت هم از آن حمایت می‌کند؛ سرمایه گذار بخشی از کار را انجام داده و باید حمایت کرد تا به سرانجام برسد؛ البته من خودم به فرودگاه نرفتم اما فیلم کارهای انجام شده در آنجا را دیدم.

 

وی در مورد مترو قم هم گفت: برخی خط های مترو قم آماده شده و فقط بحث تجهیزات مانده که از تهران تأمین می‌شود؛ در مورد بخش‌هایی از مترو قم که آماده است، لازم است استان تهران همراهی کند.

 

رییسی در ادامه با اشاره به دغدغه فعالان محیط زیست در مورد خشک شدن تدریجی دریاچه نمک قم گفت: اگر به مسئله دریاچه نمک نرسیم، آسیب زیست محیطی آن علاوه بر قم، دامن شهرهای دیگر را هم خواهد گرفت؛ بر همین اساس ما کارگروه دریاچه نمک را در این سفر فعال کردیم و شما رسانه‌ها هم پیگیر موضوع باشید.

 

وی در ادامه در پاسخ به سؤال مطرح شده در مورد نابسامانی‌های بورس هم گفت: ۱۰ تصمیم در مورد بورس گرفتیم که وضعیت آن را متفاوت کرد؛ گام های دولت در این زمینه مؤثر بوده و باید دنبال شود؛ برای دولت هم مهم است تا این آرامش در بورس وجود داشته باشد چون نوسانات طبیعی گرچه برای مردم قابل تحمل است اما نوسانات غیر طبیعی قابل تحمل نیست.

حضور رئیس جمهور در نیویورک در حال بررسی است
هم اکنون بخوانید

 

رئیس دولت سیزدهم در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که وعده شما این بوده که تورم به زودی به پایان می رسد، این کلمه به زودی چه زمانی خواهد بود؟ گفت: نسبت به مسئله تورم از ابتدای دولت تلاش هایی کردیم و از جمله آن ها عدم استقراض از بانک مرکزی برای دادن حقوق و مزایای کارکنان و کارمندان دولت بود؛ یا افزایش صادرات حتما به کاهش تورم منجر می شود؛ در کل معتقدیم عدم خلق نقدینگی که از سیاست های اصلی دولت بوده، اقدام مهمی برای رفع تورم است؛ همچنین رفتن نقدینگی به سمت تولید می تواند باعث کاهش تورم شود.

 

وی افزود: آمار بانک مرکزی هم می گوید که تورمی که در کشور شکل صعودی داشت، امروز شکل نزولی به خود گرفته و در گزارشات بانک مرکزی هم رسما اعلام شده است؛ قطعا آثار این کارها در یکی دو ماه خود را نشان می دهد اما سیر نزولی تورم آغاز شده است.

 

رییسی در پایان با اشاره به راه اندازی سامانه بازرگان توسط دولت هم گفت: بسیاری کالاها را با قیمت اعلامی دولت توزیع می شود که این کار در کنترل بازار نقش مهمی داشته است.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا