تاریخچه‌ شانسی و تولید اسباب بازی‌های شانسی

تاریخچه شانسی و تولید اولین اسباب بازی‌هایی که با هدف سورپرایز کردن کودکان تولید شدند به بعد از تولید اولین اسباب بازی بر می‌گردد. در واقع اسباب بازی در اشکال ابتدایی آن سابقه‌ایی بسیار طولانی تر دارد.


اولین اسباب‌ بازی‌هایی که در دنیا ساخته شدند بسیار ساده و ابتدایی بودند و بیشتر از جنس چوب یا استخوان حیوانات ساخته می‌شدند. شاید تعجب کنید که  حالا چرا استخوان حیوانات! دلیل این امر اهمیت شکار کردن در آن زمان بود. آثار و بقایایی که از اولین اسباب بازی‌های دنیا یافته شده است نشانگر ابتدایی بودن این وسیله‌ها می‌باشد که بیشتر مرتبط با سبک زندگی و فرهنگ مردمان آن زمان بوده است. این اسباب بازی‌ها بیشتر به شکل توپ، تیله یا بادبادک و یا به شکل حیوانات و سرباز و اشکالی از این قبیل بودند.


هدف از ساختن اسباب بازی


اسباب بازی به انگلیسی Toy گفته می‌شود و در جوامع غیر ایرانی اشکال گوناگونی داشته است. برای مثال در یونان باستان که یکی از جوامع پیشرفته و بدون دغدغه در زمان خودش بود اسباب بازی‌های جالبی مانند توپ‌هایی ساخته شده از مثانه‌ی باد شده‌ی خوک داشتند. با این اوصاف هدف اصلی از ساختن اسباب بازی در تمامی جوامع سرگرم کردن کودکان و نوزادان بود. اما آنچه که روشن است بازی کردن و سرگرم شدن فقط محدود به کودکان نیست و از گذشته تا به امروز ما شاهد اسباب بازی‌هایی هستیم که بزرگسالان نیز با آن بازی می‌کنند. اگر بخواهیم در مورد تاریخچه‌ شانسی بگوییم این قضیه به زمانی بر می‌گردد که تولید کنندگان با اهداف تبلیغاتی و اقتصادی در جهت فروش بالاتر و کسب سود بیشتر اسباب بازی‌های گوناگونی با مضمون اسباب بازی شانسی تولید کردند.


هدف از تولید اسباب بازی شانسی


همانطور که بیان شد اسباب بازی‌ها در ابتدا بسیار ساده و ابتدایی بودند و چندان شباهتی به اسباب بازی‌های امروزی نداشتند و نمی‌توان گفت تاریخچه شانسی قدمتی بسیار دیرینه دارد. با گذشت زمان و  پیشرفت علم و تکنولوژی تغییرات اساسی در شکل و شمایل اسباب بازی‌ها به وجود آمد. پیشرفت علومی مانند روانشناسی و گرایش‌های آن موجب ایجاد تحولاتی در اسباب بازی‌های تولید شده شد. به این صورت که اسباب بازی فقط یک وسیله برای بازی کردن نباشد و با پنهان کردن قسمت هایی از آن و به نوعی شانسی بودن اسباب بازی اصلی یا وسیله‌هایی که دارد موجب برانگیختن حس کنجکاوی در کودکان و نوجوانان شود. البته این فقط یکی از اهداف تولید اسباب بازی‌های شانسی می‌باشد. در واقع دلایل مهمتری مانند اهداف اقتصادی و تبلیغاتی نیز در پشت پرده‌ی تولید اسباب بازی‌های شانسی قرار دارد. در ادامه به بیان دلیل تولید و تاریخچه شانسی و اسباب بازی های درون آن خواهیم پرداخت. قبل از آن بهتر است در مورد اسباب بازی های شانسی و اشکال و انواع آن مطالبی بیان کنیم.

دستور ترخیص ۳۴۲۸ قلم کالا/ خبر خوب برای بازرگانان
هم اکنون بخوانید


اسباب بازی‌های شانسی و انواع و اشکال آن


اسباب بازی شانسی یکی از اشکال اسباب بازی می‌باشد که در واقع با پنهان کردن اسباب بازی اصلی جذابیت آن را برای کودکان و نوجوانان بیشتر خواهد کرد. یکی از اهداف پنهان تولید این اسباب بازی‌ها تبلیغات و فروش محصولاتی دیگر در قالب یک اسباب بازی بسیار جذاب و البته کاربردی می‌باشد. جذابیت اسباب بازی شانسی به این دلیل است که شما با پرداخت مبلغ کمتر صاحب دست کم دو وسیله خواهید شد. یکی اسباب بازی اصلی و دیگری آنچه که سورپرایز است. جذابیت غافلگیر شدن به حدی بالا است که حتی پدر و مادرها و در کل بزرگسالان نیز به خرید این وسیله جذاب ترغیب می‌شوند.


اطلاعیه تبلیغاتی :


چنانچه تمایل به طراحی سایت اسباب بازی دارید و به دنبال یک متخصص حرفه ای طراحی میگردید , ما به شما مجموعه ادروم را معرفی میکنیم.گروه تبلیغاتی ادروم تمامی پروسه طراحی , تبلیغات و سئو سایت اسباب بازی را بصورت حرفه ای برای شما به انجام می رساند.جهت دریافت مشاوره طراحی , تبلیغات و سئو سایت اسباب بازی کافیست به سایت ادروم مراجعه نمایید.


تاریخچه‌ شانسی و ابتکار اسباب بازی های سورپرایزی


تاریخچه شانسی و فروش دو نوع اسباب بازی در قالب یک اسباب بازی برای اولین بار در حدود ۵۰ سال پیش و در کشور ایتالیا شکل گرفت. در واقع در سال ۱۹۶۸ تیم کاری میشل فررو در ایتالیا به این فکر افتادند که با تغییرات عمده در شکل و شمایل اسباب بازی‌ها و ایده‌هایی برای جذاب کردن آنها به فروش بالایی برسند که اتفاقا موفق هم شدند. از آن پس در سایر کشورهای دنیا و حتی در ایران برندهای مختلف تولید اسباب بازی‌های شانسی را با اشکال گوناگون شروع کردند. شما می‌توانید انواع اسباب بازی های فکری، اسباب بازی شانسی دخترانه و پسرانه را در بازار ببینید که به حدی جذاب و زیبا هستند که اکثر سنین را ترغیب  به خرید می‌کنند. حالا که در مورد تاریخچه‌ شانسی و هدف از تولید اسباب بازی‌های شانسی به شما گفتیم بد نیست در مورد یکی از پر فروش ترین اشکال این اسباب بازی‌ها در دنیا  که انواع برندهای آن را تا به حال شنیده‌اید مطالبی بدانید. مطلب بعدی در مورد تخم مرغ شانسی یکی از اسباب بازی‌های شانسی است که قدیمی‌تر  و محبوب تر از انواع دیگر می‌باشد.

سفرهای نوروزی فعلا ممنوع نیست/ آمادگی برای اجرای مصوبات
هم اکنون بخوانید


 image_1640990639


تخم مرغ شانسی خوراکی، محبوب ترین اسباب بازی شانسی


همانطور که گفتیم تاریخچه شانسی و ایده‌ی تولید اسباب بازی سورپرایزی مربوط به شرکت تولیدی Ferrero که یک شرکت شیرینی پزی ایتالیایی است می‌باشد. این شرکت به عنوان بخشی از محصولات برند Kinder اقدام به تولید بسته‌بندی جذابی به شکل تخم مرغ پلاستیکی نمود این تخم مرغ‌ها لایه‌هایی از کاکائو و خامه و شیر داشتند و در یک قسمت آن اسباب بازی کوچک و جذابی قرار داده شده بود. این ایده به سرعت در سراسر جهان شناخته شد و تخم مرغ شانسی در سال ۲۰۱۴ در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا فروخته شد. پس می‌توان گفت تاریخچه شانسی به خط تولید شکلات Kinder joy که یک خط تولید شکلات از ایتالیا بود بر می‌گردد و شکل ابتدایی آن به صورت یک بسته پلاستیکی تخم مرغی شکل همراه با  یک زبانه برای باز کردن آن به دو نیمه می‌باشد. یک نیمه مُهر و موم شده و لایه‌هایی از شکلات خوشمزه و خامه‌های طعم دار دارد و می‌توان با قاشق آن را میل کرد. و نیمه ‌ی دیگر اسباب بازی‌های پلاستیکی کوچک جذاب برای سورپرایز کردن بچه‌ها.


شرکت کیندر با این ایده که اسباب بازی باید مهربان باشد و اسباب بازی‌های مهربان برای بچه‌ها مانند جادو عمل می‌کنند و تاثیر آنها بر روی بچه‌ها بسیار بیشتر از اسباب بازی‌های ساده است.  هر سال با تولید ۱۰۰ اسباب بازی مختلف تنوع گسترده‌ای در اشکال اسباب بازی‌های شانسی ایجاد کرد و براساس سنت ایتالیایی عید پاک این اسباب بازی‌های جایزه‌دار را به بچه‌ها هدیه داد. امروزه این ایده جهانی شده است و اشکال و انواع اسباب بازی‌های شانسی بسیار متنوع‌تر شده است.


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا