۸ راز در آموزش طراحی لباس

 


آموزش طراحی لباس در این عصر بی از پیش مورد توجه علاقمندانش قرار گرفته است ،هنری که میتواند زیبایی را به زندگی ما ببخشد و حس رضایتمندی و خرسندی را به همراه آورد.ما در آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان با کادری مجرب و حرفه ای شما را برای بازار کار جذاب این شغل آماده خواهیم کرد.

 

طراحی لباس چیست ؟

 

طراحی لباس، دانش ، هنر و مهارت استفاده از طراحی و زیبایی‌شناسی در تولید پوشاک، کیف، کفش و زیورآلات پوشیدنی است که متاثر از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم ملل مختلف بوده و به اندازه همین تفاوت‌ها دارای تنوع بی‌اندازه بالایی است. به متخصصینی که در حوزه پوشاک، کیف، کفش، کلاه، شال و زیورآلات پوشیدنی با طرح‌های خلاقانه و ابداعی‌شان تاثیر مهمی در صنعت مد در یک دوره خاص زمانی دارند، «طراح مد و لباس» گفته می‌شود که انواع مدل‌ها را طراحی و ایده‌پردازی می‌کنند.

 

 

آموزش طراحی لباس از مبتدی تا پیشرفته

 

در آموزش صفر تا صد طراحی لباس در بهترین آموزشگاه طراحی لباس شما می توانید اصول و تکنیک های مربوطه را یاد گرفته و برای ورود به بازار کار آماده شوید. در کلاس طراحی لباس شما یاد می گیرید که:

 

  • چگونه ایده پردازی کنید

 

  • از چه ابزار و وسایلی استفاده کنید

 

  • چگونه مدل های مختلف طراحی کرده و برای نشان دادن بهتر آنها از چه ژست هایی بهره ببرید

 

  • به چه هنر ها و مهارت هایی جهت پیشرفت نیاز دارید

 

  • بهترین روش های طراحی ایده بر روی کاغذ چیست

 

  • تکنولوژی چگونه می تواند به شما کمک کند

 

  • خلاقیت در طراحی لباس را پرورش دهید

 

  • و…

 

این دوره به شما از مبتدی  تا پیشرفته شما را آماده ورود به بازار کار خواهد کرد تا بدون هیچ کاستی در مهارت های این شغل بتوانید نیاز بازار را تامین و در جهت کسب و کار خود گام بردارید.

 

22222

 

سرفصل های دوره طراحی لباس

 

* طراحی آناتومی

 

طراحی فیگوراتیو اندام و صورت (اصول ترسیم اندام، سه‌رخ، تمام‌رخ، پشت، سر و چهره، دست و پا)

 

* شکل‌گیری خطوط روی اندام، هماهنگی لباس با حرکات بدن و …

 

طراحی تناسبات طولی و عرضی اندام

 

طراحی اسکلت اندام

 

طراحی ماهیچه‌ای اندام

 

رفع عیوب اندامی

 

تدابیر خطی (شناخت انواع اندام، طراحی لباس برای انواع اندام‌ها، عناصر بصری و …)

 

رنگ‌شناسی تخصصی لباس (رنگ از نظر ماهیت، چرخه رنگ ایتن، تونالیته کنتراست و هارمونی رنگ‌ها، والر، رنگ‌های مکمل و اصلی کنتراست تیرگی و روشنی، پاساژهای رنگی، باورهای رنگی، اصول رنگ‌آمیزی و رنگ‌پردازی در لباس و …)

 

مبانی عناصر بصری و اصول و مبانی طراحی

 

پارچه‌شناسی و بافت‌شناسی تخصصی لباس

 

جنسیت‌شناسی (جنسیت‌سازی انواع پارچه نظیر گیپور، مخمل، حریر، ساتن، خز، چرم، بافت و…)

 

کلاژ آموزش طراحی انواع پارچه‌های طرح‌دار

 

سیلوئت اندام

 

اصول ست کردن لباس

 

سبک‌شناسی در مد (شناخت مد، آشنایی با انواع سبک‌ها، بررسی و شناخت طراحان بزرگ جهان، استایلینگ و استایل‌شناسی)

سقف قیمت نفت اتحادیه اروپا ممکن است منجر به افزایش قیمت شود
هم اکنون بخوانید

 

خلاقیت در طراحی لباس آموزش نحوه ایده‌گیری، ایده‌پردازی و اجرای ایده، روش‌های ساده و خلاقانه طراحی، فیگورهای فانتزی، مسیرهای ایده‌یابی، قابل رؤیت کردن افکار

 

طراحی و آموزش انتخاب و ست کردن اکسسوری‌ها

 

طراحی لباس کودک و مشاغل

 

بازارشناسی و روانشناسی مشتری و شیوه فعالیت و معرفی شغل طراح مد و لباس در بازار مد و فشن

 

بازدید از شو لباس

 

 

ویژگی های یک طراح لباس

 

طراحی لباس بدون شک یک انتخاب شغلی استثنایی است زیرا به دلیل محبوبیت و درآمد ثابت، آینده درخشانی را برای شما فراهم می آورد. بهترین قسمت در مورد طراحی لباس این است که فقط به پوشاک محدود نمی شود. این رشته شغلی شامل طراحی لوازم جانبی، جواهرات، کفش و مواردی از این دست نیز می گردد.

 

تایم کاری خود را دارید و به راحتی می توانید برای فعالیت های خود اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی نمایید.

 

با انتخاب شغل طراحی لباس شما می توانید به عنوان یک کارمند خودکفا در یک مزون یا بوتیک خود مشغول به کار باشید و مطمئناً از مزایایی سلامتی، تایم بندی بر اساس زمان خالی خود، کار در هر مکان دلخواه و مواردی از این قبیل برخوردار خواهید شد.

 

آشنایی با فرهنگ های مختلف به واسطه سفرهای زیاد

 

کسانی که در دنیای طراحی لباس مشغول به کار هستند، مجبورند به سفرهای زیادی بروند. در تمام نقاط مختلف جهان مانند میلان و پاریس رویدادها و جشن هایی برگزار می شود که یک طراح لباس باید بتواند در این رویدادها شرکت کرده و دانش خود را افزایش دهد. طراحان مد اغلب با مشتریان خود در قاره های مختلف برخورد می کنند. این می تواند یک گزینه شغلی پردرآمد باشد

 

 

 

دنیای طراحی لباس پر زرق و برق است

 

امروزه بسیاری از افراد را در اطراف خود مشاهده می کنیم که به دنبال شهرت می باشند. اگر شما نیز به شهرت علاقه دارید، طراحی لباس همان موردی است که به دنبال آن هستید. در این رشته نه تنها می توان کسب و کار خود را داشته و به خوبی پیشرفت نمایید، بلکه می توانید از روندهای موجود نیز آگاه گردید و بهترین سبک را ارائه نمایید که تمام برند ها به دنبال آن باشند. این رشته مهارت های هنری شما را ارتقا می دهد و به شما کمک می نماید تا چشم انداز خوشبینانه ای داشته باشید.

 

 

مدرک طراحی لباس

 

این هزینه در جهان نیز برای افرادی که در حوزه طراحی لباس فعالیت می نمایند، قابل توجه است. در استرالیا میزان درآمد سالانه یک طراح لباس حدود ۱۰۰ هزار دلار و در انگلیس بین ۹۰ تا ۱۵۰ هزار دلار می باشد. البته عمدتا افرادی که به صورت آزاد و مستقل فعالیت می نمایند دارای درآمد بیشتری هستند و این مورد تنها به درآمد افراد شرکتی دلالت دارد.

 

333333

 

رشد ۶۹ درصد تشکل های کارگری/تشکیل کمیته برای رسیدگی به وضعیت کارگران بازداشت شده
هم اکنون بخوانید

آینده طراحی لباس

 

در حال حاضر که دنیای مد و فشن با سرعت بالایی در حال حرکت به سمت جلو است، می تواند آینده درخشانی را برای شغل طراحی لباس در نظر گرفت. افرادی که این حرفه را برای خود انتخاب می نمایند می توانند به صورت آزاد و مستقل فعالیت نمایند. این افراد می توانند خود سرپرست خانه مد خود باشند و خط تولید ایده های خود را داشته باشند یا در شرکت ها تولیدی دیگر در زمینه پوشاک و موارد مرتبط با آن فعالیت کنند.  از آنجا که صنایع پوشاک در حال حاضر به خوبی متوجه اهمیت ایده پردازی و توجه به رنگ و مدل شده اند، اهمیت بیشتری به شغل طراحی لباس می دهند. از همین رو می توان رقابت زیادی را نیز در بازار در این حوزه مشاهده کرد.

 

 

شغل طراح لباس

 

هر فردی که بتواند با طرح های ابداعی خود تاثیر مثبتی در حوزه پوشاک بگذارد، می تواند در شغل طراحی لباس موفق ظاهر شود. در این شغل تنها نیاز است تا ذهنی پویا داشته باشید و همیشه به دنبال یادگیری باشید. آموزش طراحی لباس و حتی بعدها برای کار در بازار، نیاز به روحیه تیمی دارد. شما باید بتوانید با هر نوع قشری به خوبی ارتباط برقرار کرده و نیاز آنها را متوجه شوید. شغل طراحی لباس می توان به دو صورت باشد:

 

  • استخدام در شرکت های مربوطه: این مورد از قوانین اداره کار پیروی کرده و دارای ساعات مشخص است. فرد می تواند به عنوان طراح، سرپرست یا مجری طرح فعالیت نماید. در این موارد لازم است تا شما کار را در زمان مقرر بنا بر نیاز مشتری ارائه دهید.

 

 

  • فعالیت به صورت انفرادی نیز در این دسته شغلی ممکن است. در این حالت زمان بندی، بازاریابی و تنظیم قوانین کاری در دست خود شما خواهد بود و هیچ حد و مرزی برای درآمدزایی وجود ندارد.

 

 

 

درآمد طراحی لباس

 

 برای اینکه شما در شغل طراحی لباس موفق شوید، نیاز به سرمایه زیادی نیست، سرمایه شما تنها فکر شما خواهد بود که در صورت شکوفا شدن می تواند نظر سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را به خود جلب نماید. با توجه به اهمیتی که صدا و سیما به موضوع آموزش طراحی لباس می دهد، موفقیت این رشته در حوزه سینما و تئاتر، توجه بازار به لباس ها و تشریفات و همچنین حساس بودن نظام آموزشی برای در نظر گرفتن رشته تحصیلات تکمیلی در این حوزه می توان متوجه اهمیت رشته فوق شد.

 

با این توضیح وقت نظام صنعتی، آموزشی و بازار کار همگی دست به دست هم داده اند تا شرایط را برای رشد افراد فراهم آورند، بی شک این شغل می تواند آینده ای درخشان و تضمین شده داشته باشد.

 

اگر علاقمند به آموزش طراحی لباس هستید جهت مشاوره رایگان و ثبت نام در دوره های آموزشی و تخصصی  ما در آموزشگاه پیشکسوتان با  تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید : ۰۲۱۲۲۷۰۶۹۶۶- ۰۲۱۲۲۷۰۶۹۶۷ – ۰۹۱۲۴۳۵۷۶۱۲

 


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا