کتاب «هلگولند درک معنای انقلاب کوانتومی» منتشر شد

 

کتاب «هلگولند درک معنای انقلاب کوانتومی» سعی دارد به زبان ساده بگوید که چرا درک فیزیک کوانتوم بسیار مشکل است.


به گزارش اعتماد نو  اعتماد نو به نقل از ایلنا، کتاب «هلگولند درک معنای انقلاب کوانتومی» تازه‌ترین اثر کارلو روولی کتابی دربارۀ کوانتوم است.

 

این کتاب به بررسی سیر تفکر تاریخی مبانی مکانیک کوانتومی پرداخته است. سیر تحول تفکرات بشری در فلسفه، فیزیک، روابط انسانی و اجتماعی و… که در نهایت به نظریه درخشان کوانتوم رسیده و آثار و نتایج بسیار آن در بهبود درک و شناخت انسان از طبیعت و جهان اطراف، در ریز مقیاس و بزرگ مقیاس هردو، نقش موثر و بسزایی داشته است.

 

روولی، حرفه‌اش فیزیک است و یک فیزیک‌دان نظری است و دنیای ذهنی بسیار منظمی دارد و این نظم ذهنی و دسته بندی‌ها و طبقه بندی‌های دقیق آن خود را در جای جای این کتاب به خوبی نشان داده است و با بیانی گیرا به شرح فیزیک کوانتوم می‌نشیند. با مثال‌ها و چالش‌های ابتدایی نظریه، خواننده را به درک آن رهنمون می‌شود؛ پس از آن است که نظریه را بسط می‌دهد و به جنبه‌های فلسفی و درک و شناخت انسان و نظریات اجتماعی همراه با این نظریه می‌پردازد.

 

او درباره کتابش می‌گوید: این کتاب را در وهله اول برای کسانی نوشته‌ام که با فیزیک کوانتومی آشنا نیستند و به تلاش برای درک آن علاقه دارند. سعی کرده‌ام تا جایی که هریک از ما می‌توانیم درک کنیم، توضیح دهم که کوانتوم چیست و چه مفهومی دارد. سعی کرده‌ام تا جایی که ممکن است خلاصه بگویم و جزییاتی را که برای درک اصل موضوع ضروری نیست، حذف کنم. سعی کرده‌ام تا حد ممکن درباره نظریه‌ای که در کنانون ابهام علمی قرار دارد، واضح سخن بگویم. شاید به جای اینکه توضیح دهم چطور مکانیک کوانتومی را بفهمیم، توضیح دهم که چرا درک آن بسیار مشکل است.

پخش ۳ سریال در هفته دفاع مقدس
هم اکنون بخوانید

 

کتاب «هلگولند درک معنای انقلاب کوانتومی» نوشته کارلو روولی و ترجمه سمانه نوروزی به همت نشر چترنگ با قیمت ۵۰ هزار تومان روانه بازار شده است.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا