قیمت جهانی طلا امروز ۱۰ دی‌ماه / اونس طلا به ۱۸۱۷ دلار و ۷۸ سنت رسید

 

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۷ دلار و ۷۸ سنت رسید و نزدیک به رکورد روز سه شنبه ایستاد که بالاترین رکورد یک ماه اخیر بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۱۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

 

قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون که احیای اقتصادی تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی امن را کمتر کرده، بیش از چهار درصد کاهش داشته است در حالی که طی دو سال پیش ۴۸ درصد رشد قیمت پیدا کرده بود.

 

دومنیک اشنایدر، مدیر کالاها در شرکت مدیریت مالی یو بی اس در هنگ کنگ در این باره گفت: با توجه به تحولات مثبت برای رشد اقتصادی و عادی سازی سیاستهای پولی، طلا قیمت خود را به شکل قابل قبولی حفظ کرد. می توان گفت اگر تورم را نداشتیم، شاید قیمت طلا بسیار پایین‌تر می رفت. عملکرد طلا برای سال ۲۰۲۱ برای سرمایه گذاران یورو یا ین کاملا مثبت بوده است.

 

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا از بالاترین رکورد یک ماه گذشته عقب نشینی کرد و هیچ عامل بزرگ تاثیرگذار بر روند بازارها وجود نداشت و بسیاری از معامله گران در آستانه تعطیلات سال نو از بازار خارج شدند.

 

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۶.۰۴۸ واحد رسید و رشد قیمت طلا را محدود کرد. دلار قوی‌تر طلا را که به این ارز قیمت گذاری می شود برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می کند.

صندوق پالایش و دارایکم "بخشی" می‌شوند
هم اکنون بخوانید

 

وال استریت روز پنج شنبه در سطح پایین‌تری بسته شد و در شرایطی که حجم معاملات بسیار اندک بود، عقب نشینی کرد.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۱۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۹۶۳ دلار و ۴۶ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری یک درصد سقوط کرد و ۱۹۴۷ دلار و ۷۸ سنت معامله شد.

 

برای کل سال، نقره با بیش از ۱۲ درصد کاهش، در مسیر ثبت بدترین عملکرد سالانه از سال ۲۰۱۴ است. پلاتین حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و پالادیم با بیش از ۲۰ درصد کاهش، به سوی ثبت بزرگترین کاهش سالانه از سال ۲۰۱۵ پیش می رود.

 

انتهای پیام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا