سجادی: در زمان شروع به کارم در وزارتخانه گفتند که سرخابی‌ها اوضاعی بحرانی دارند/ با هماهنگی صدری کارهای پرسپولیس را پیش می‌بریم

به گزارش پایگاه خبری ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدحمید سجادی در حاشیه بازدید از مسابقات انتخابی تیم ملی تیراندازی با کمان کامپوند و مسابقات انتخابی تیم ملی دانشجویان در مجموعه ورزشی آزادی تهران در پاسخ به این سؤال که شایعه شده بود قرار است در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کند، اظهار داشت: خودتان می‌گویید که شایعه است! تا این لحظه که صحبت می‌کنم، این موضوع شایعه است و نمی‌دانم چرا چنین چیزی مطرح شده بود. باید همه کمک کنیم که انتخابات به نحوی شایسته برگزار شود.

وی درباره باشگاه پرسپولیس و مسائل مربوط به انتخاب مدیرعامل این باشگاه گفت: ما در حال بررسی هستیم و با مشورت با سرپرست باشگاه کار را پیش می‌بریم. قرار بود ابتدا هفته گذشته یکی دو نفر به هیئت مدیره باشگاه اضافه و یکی دو نفر کسر شوند و شکل و شمایل هیئت مدیره تقویت شود. پس از آن اعضای هیئت مدیره به‌عنوان یک مرکز مشورتی تصمیم بگیرند که بالاخره دوره سرپرستی چه می‌شود. آیا سرپرستی ادامه پیدا می‌کند یا سرپرست یا مدیرعامل جدید انتخاب می‌شود. مهم این است که ما الان با حضور صدری و همکاری هیئت مدیره کار پرسپولیس را جلو می‌بریم و هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید.

وزیر ورزش و جوانان همچنین خاطر نشان کرد: ما هر روز تقریباً به طور کامل با صدری در تماس هستیم و حتی دو شب قبل هم در دفترمان یک جلسه با او داشتیم. ما با هماهنگی صدری کارها را پیش می‌بریم. پرسپولیس هیچ مشکلی ندارد. استقلال هم خدا را شکر کار خودش را انجام می‌دهد. هر دو باشگاه مورد حمایت کامل هستند، ولی در شکل و شمایل جدید که استحضار دارید AFC درخواست کرده بود یکسری استانداردها رعایت و یکسری مستندات تهیه و ارسال شود. در همین رابطه یک کار بسیار سنگین و طاقت‌فرسا طی پنج روز انجام شد.

سجادی در ادامه یادآور شد: من دو تشکر ویژه دارم. ابتدا از امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه که هم کمک کرد و همچنان نیز در حال کمک و رایزنی است که در این باره توضیحاتی را ارائه خواهم داد. همچنین تشکر ویژه‌ای از خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دارم که واقعاً در یک تلاش هر روزه زحمت کشید و بحث مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس را حل کرد. دو وزارتخانه الان جزو مجمع و مالکان باشگاه پرسپولیس شده‌اند و دو وزارتخانه نیز برای استقلال. سال‌ها قرار بود این اتفاقات رخ بدهد. در روزهای آغازین کارم در وزارت ورزش خبر بسیار محرمانه‌ای به من دادند که وضعیت پرسپولیس و استقلال بحرانی است و اصلاً شرایط خوبی ندارند؛ مخصوصاً پرسپولیس که به دلیل بدهی‌هایش شرایط خاصی داشت. من این خبر را به‌عنوان یک خبر تأسف‌بار و نگران‌کننده با خودم همراه داشتم، ولی بیرون این مسائل را مطرح نمی‌کردیم و واقعاً آبروداری می‌کردیم. نهایتاً با فدراسیون هماهنگ و یک مهلت سه ماهه گرفته شد که به اشتباه در این مهلت سه ماهه مصاحبه‌هایی شد که استانداردها گرفته شده است. در واقع این یک مهلت سه ماهه بود که من با فدراسیون فوتبال هماهنگ کردم که در آن مهلت بتوانیم خودمان را به خواسته‌های AFC نزدیک کنیم. در همین خصوص بیش از ۶۰۰ صفحه تکلیف در همین پنج روز آپلود و ارسال شد که این میزان برای استقلال بیش از ۵۰۰ صفحه بود. جا دارد در اینجا از مدیریت استقلال و پرسپولیس تشکر کنم.

سه گزینه منصوریان برای جانشینی گوهری
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به اقداماتی که برای دو باشگاه پرطرفدار پایتخت صورت گرفته است، تصریح کرد: اینکه همه نگران هستند که چرا پرسپولیس با سرپرست اداره می‌شود، واقعیت آن است که کار به نحوی شایسته پیش می‌رود و من از صدری و آجورلو تشکر می‌کنم. در هر صورت آن چیزی را که از ما می خواستند، انجام دادیم و وزرای امور خارجه و اقتصاد خیلی به من کمک کردند. جامعه ورزش باید قدردان زحمات این عزیزان باشد. فارغ از هر نتیجه‌ای، نامه‌ای برای دبیرکل AFC نوشته و شرایط را شرح داده و از آنها خواسته بودم که به آسانی از کنار این دو تیم مردمی عبور نکنند.

وزیر ورزش و جوانان به موضوع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی هم اشاره کرد و گفت: بحث خصوصی‌سازی این دو باشگاه از سوی AFC خیلی شرط لازمه‌ای نبود و جزو شرط‌های درجه دو و سه به شمار می‌آمد. پیشنهاد شده بود که اگر این دو باشگاه خصوصی‌سازی شوند، بهتر است. می‌گویند اگر دولتی باشند ممکن است ما الزاماتی تعیین کنیم و در شرایط دولتی انجام آن ممکن نباشد. از سال‌های قبل پیشنهاد بوده که استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند نه اینکه AFC دستور داده باشد، خیر، ما به خاطر خیر و صلاح این دو باشگاه خودمان تصمیم گرفتیم یعنی در نظام و کشور تصمیم گرفته شد که این دو باشگاه به سمت خصوصی شدن بروند و من هم در ادامه کار به این مسیر اضافه شده‌ام.

سجادی اظهار داشت: از سوی سازمان خصوصی‌سازی یک نامه‌ خیلی خوبی تهیه شد و در فوریه سال ۲۰۲۲ که نیمه دوم بهمن ماه می‌شود، نامه قطعی را داریم و این نامه را برای AFC  فرستادیم که فرایند واگذاری این دو باشگاه شروع می‌شود و یک خبر خیلی خوبی است. مالکیت مشترک که وجود داشت و الان جدا شده است هم خبر خوب دیگر بود و مدارکی را هم که می‌خواستند تهیه و ارسال شد که این هم خبر خوبی است. فارغ از هر نتیجه‌ای، دیروز هم یک نامه‌ای برای دبیرکل AFC نوشتیم و از طریق سفیر کشورمان در مالزی با توجه به تعطیلی‌ها به مناسبت سال نو میلادی این نامه به دبیرکل کنفدراسیون فوتبال رسید.  دیروز جواب آن برای وزارتخانه آمد و نکاتی را برای ما نوشته بودند. قرار است به زودی  در جلسه‌ای دفاع از مدارک ما را اطلاع بدهند و فکر می‌کنم روزنه امیدی که هست این است که در این نامه اشاره شده که مواردی که منعکس کردید در جلسه حضوری دفاع از مستندات‌تان همه آنها قابل طرح است و این یک خبر خوب است که جلسه حضوری قرار است برگزار شود، چون حسن‌نیت‌مان را به AFC نشان دادیم. آنها همین استانداردها را می‌خواهند و با کسی دعوا ندارند و ان‌شاءالله که اخبار خوبی در پیش داشته باشیم.

مالک ماشین‌سازی: قرارداد بازیکن ما فسخ نشود، از خیبر شکایت می‌کنیم
هم اکنون بخوانید

وی در خاتمه گفت: این تکالیفی که AFC از ما خواسته است برطرف شود، از سال ۲۰۱۶ از بوده و  برای یک ماه و دو ماه گذشته نیست. بعضی‌ها نمی‌دانم چرا علاقه‌مند بودند که  بگویند در دولت جدید کم‌کاری شده است! AFC هیچ اجباری برای این کار ندارد و می‌گوید هر کسی که می‌خواهد حرفه‌ای شود و برای این کار داوطلبانه جلو آمده است باید این استانداردها را رعایت کند. یک بار در استادیوم آزادی یکی از مواردی که از ما اشکال گرفته بودند، این بود که تیر دروازه‌های رزرو ورزشگاه کجا هستند، در صورتی که ما اصلاً تیر دروازه رزرو نداشتیم. درباره اسناد و مدارک هم باید یک همتی صورت می‌گرفت و تهیه و ارسال می‌شد. با افتخار به مردم می‌گویم که همه این اتفاقات در پنج روز صورت گرفت. مردم به فدراسیون فوتبال، هر دو باشگاه و اگر لایق بودیم به وزارت ورزش اعتماد کنند. یک کار شبانه‌روزی صورت گرفت. خواهش من این است که از فدراسیون فوتبال و همینطور مدیران عامل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بپرسید که در این پنج روز چه گذشت تا خیال همه مردم راحت شود.  بعضی‌ها در فضای مجازی زرد صحبت می‌کنند و سعی می‌کنند امید و باور را در بین مردم ضعیف کنند. چرا باید با اخبار منفی سعی کنیم حال مردم را بد کنیم؟! ان‌شاءالله که اخبار خوب در ورزش راه‌مان را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پنج =

دکمه بازگشت به بالا