زندگی‌نامه و نامه‌های وان گوگ در کتاب «شیفته‌ی خورشید»

 

کتاب «شیفته‌ی خورشید (زندگی‌نامه و نامه‌های وان گوگ)» بر پایه نامه‌های صمیمانه‌ی نویافته‌ی «وان گوک» به برادرش «تئو» با زبانی روان و رسا چون داستانی زیبا تصویری از زندگی و زمانه‌ی وی را رقم می‌زند.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، کتاب «شیفته‌ی خورشید (زندگی‌نامه و نامه‌های وان گوگ)» اثر جک رایموند جونز و ترجمه محمدمهدی انصاری توسط نشر گویا با قیمت ۵۲ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

 

««شیفته خورشید» زندگی‌نامه مستند و پر ماجرای »ونسان وان گوک «دلبسته‌ی کارگران، کشاورزان، دلداده‌ی گل آفتابگردان، شیدای طبیعت و انسان است. این کتاب نخستین بار در جهان بر پایه نامه‌های صمیمانه‌ی نویافته‌ی» وان گوک «به یگانه برادرش» تئو” با زبانی روان و رسا چون داستانی زیبا تصویری از زندگی و زمانه‌ی وی را رقم می‌زند.

 

پدر ونسان وان گوگ، کشیش پروتستانی بود و ونسان پسر ارشد، طبعی آرام و ملایم داشت، خانواده تئودور وان‌گوگ بر روی هم مذهبی و اخلاقی بودند. ونسان در شانزده سالگی مدرسه را رها کرد ولی هر نوع کتابی را با علاقه مطالعه و هر موضوعی را بررسی کرد از قبیل نقاشی، معماری، ادبیات فرانسه، آلمانی و انگلیسس را پیش خود خواند.

 

در آغاز به فروشندگی کارهای هنری پرداخت، مدتی کوتاه در انگلستان تدریس کرد. لاتین، یونانی و عبری را فراگرفت. کتاب مقدس را از بر داشت و در نهایت در بلژیک مبلغ مذهبی معدن‌چیان شد. در سی و هفت سالگی خود را گلوله مضروب کرد و بیش از هزار طرح و نقاشی در ده سال آخر زندگی آفرید. اما در تمام طول زندگی خود تنها یکی از آثار خود را توانست بفروشد.

برندگان جوایز انتخاب منتقدان معرفی شدند
هم اکنون بخوانید

 

ونسان به پول و ثروت علاقه‌ای نداشت. او به بررسی درون خویش سرگرم بود، می‌کوشید تا عشق خود را به آدم‌ها و مردمی که دوستشان داشت نشان داده و آثار ارزنده‌آی را به جهان عرضه کند.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا