روایت سرگذشت مارکوس اورلیوس در «امپراتور فیلسوف»

 

کتاب «امپراتور فیلسوف» (سرگذشت مارکوس اورلیوس امپراتور روم) فلسفه و علم آموزی را با زبانی ساده به مخاطب منتقل می‌کند.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، کتاب «امپراتور فیلسوف (سرگذشت مارکوس اورلیوس امپراتور روم)» حکایت جاودان پسری خردمند است که امپراتور شد. دو هزار سال پیش پسری جوان به نام مارکوس اورلیوس از یک زندگی ساده به مقامی بالا رسید و امپراتور روم شد. حکایت آنچه آموخت، آنچه انجام داد و آنچه بود در طول تاریخ طنین انداخته است. پسر بچه‌ای که امپراتور هادریانوس، متوجه استعداد خاص در او شد و او که وارثی نداشت در تصمیمی باورنکردی بر آن شد تا مارکوس را برای فرمانروایی تربیت کند و امپراتور روم شود.

 

رایان هالیدی که کتاب‌هایش به بیش از سی زبان ترجمه شده است، در امپراتور فیلسوف داستان زندگی و اندیشه‌های مارکوس اورلیوس را به زبانی روان و به همراه تصاویر ماهرانه ویکتور یوهاس شرح داده است.

 

در این داستان شخصیت‌ها و نقل قول‌های فشرده ترکیب شده‌اند تا اثری را که فلسفه برا شخص دارد، نشان دهد: فلسفه بناست که از ما فردی بهتر بسازد و مارا مهربان‌تر، هوشیارتر، قوی‌تر و منصف‌تر و عادل‌تر کند.

 

سایت کتاب گودریدز درباره این کتاب نوشته است:

 

یک کتاب کوچک عالی درباره انسانی بزرگ. کتابی که کمک می‌کند نوجوانان و جوانان بنیانی استوار برای زندگی خود فراهم کنند. کارت عالی بود هالیدی!

 

«امپراتور فیلسوف (سرگذشت مارکوس اورلیوس امپراتور روم)» توسط شهاب‌الدین عباسی ترجمه شده و نشر نخستین آنرا با قیمت ۲۵ هزار تومان روانه بازار کرده است.

قدردانی فرمانده کل سپاه از ابراهیم حاتمی کیا
هم اکنون بخوانید

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا