رمان «تافی» تقابل فراموشی و هستی

 

رمان «تافی» از دختری می‌گوید که می‌خواهد فراموش کند کیست و زنی سالخورده که می‌خواهد در کنار دختر خودش را به یاد بیاورد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا،‌ کتاب «تافی» دوازدهمین جلد از مجموعه رمان جوان نشر افق است که در قالب شعر آزاد نوشته شده و زندگی دختری نواجوان را روایت می‌کند که مادرش را از دست داده و با پدر بدخلق و بی‌حوصله‌اش زندگی می‌کند. بدخلقی‌های پدر تا جایی پیش می‌رود که تافی از خانه فراری و با شخصی که مشکل حافظه دارد همخانه می‌شود.

 

در داستان تافی نویسنده از دختری می‌گوید که می‌خواهد فراموش کند کیست و زنی سالخورده که می‌خواهد در کنار دختر خودش را به یاد بیاورد.

 

در این کتاب به نظاره تأثیر خشونت بر روح و روان انسان‌ها و زندگی نوجوانانی که به خاطر بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی، خانه و کاشانه‌ی خود را از دست می‌دهند، می‌نشینید و با نثر شعرگونه آن همراه می‌شوید. هر بخش این کتاب روایت داستان در قالب شعری نو در مقابل مخاطب ظاهر می‌شود و تفاوت شیوه نگارش و آنچه می‌بیند با روال نگارش و متن‌هایی که از رمان سراغ دارد او را شوکه می‌کند.

 

نویسنده رمان «تافی» سارا کروسان است. او ابتدا در دانشگاه فلسفه و ادبیات خواند و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته‌ی نوآوری و نویسندگی خلاق گرفت او برای رمان‌هایش جوایز معتبر متعددی از جمله مدال کارنگی دریافت کرده و در سال ۲۰۱۸ به عنوان سفیر ادبیات نوجوان در ایرلند معرفی شده است. این کتاب توسط کیوان عبیدی‌آشتیانی ترجمه و نشر افق آن را با قیمت ۶۲ هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

نمایش آیین‌های مذهبی در شهرهای مختلف تهران
هم اکنون بخوانید

 

در پشت جلد کتاب آمده است:

 

من آن کسی که می‌گویم نیستم.

 

مارلا آن کسی که فکر می‌کند نیست.

 

آلیسون از خانه فرار کرده و جایی برای زندگی ندارد، تا آنکه در انبار خانه‌ای پنهان می‌شود که فکر می‌کند خانه‌ای متروکه است. اما خانه خالی نیست. مارلا آنجا زندگی می‌کند؛ زنی سالخورده و تنها که فراموشی دارد و فکر می‌کند آلیسون دوست زمان جوانی‌اش، تافی است.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا