مسئولین بر سرعت تلاش‌شان بیفزایند قبل از این که مردم کمرشان زیر بار گرانی خم شود

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: توسل به پیامبر و اهل بیت ریشه قرآنی و روایی دارد و محبت به اهل بیت هنجار بین المللی جهان اسلام است.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا،  آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: آیه ۳۵ سوره مائده ۳ دستور برای سبک زندگی قرآنی آمده است؛ دعوت به تقوا و  حریم نگهداری برای خداوند در همه عرصه ها است و خدا را در تمامی عرصه‌ها حاضر و ناظر ببینیم چرا که خداوند همه چیز را مشاهده می‌کند.

 

وی ادامه داد: تلاش در راه خدا و جهاد فرهنگی قدم بعدی است که مقام معظم رهبری مدت‌ها بر آن تکیه دارد‌. جهاد اقتصادی برای خودکفایی کشور در عرصه‌های این جهاد است. جهاد سیاسی به گونه‌ای باشد که در داخل و خارج اقتدار داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: باید دنبال وسیله‌ای باشیم که ما را به خدا نزدیک کند؛ نماز، روزه و حج از جمله این وسیله‌هاست.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: توسل به پیامبر و اهل بیت ریشه قرآنی و روایی دارد و محبت به اهل بیت هنجار بین المللی جهان اسلام است.

 

خاتمی در بخشی دیگر از سخنانش در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره درگذشت سفیر ایران در یمن گفت: شهید حسن ایرلو از خانواده شهادت بود، خودش هنگامی که می‌خواست برود مسئولین به خانواده ایشان گفتند این سفارت شهادت را در پی دارد، ایشان در یمن کرونا گرفتند و عربستان هم کوتاهی کرد و این شهید بزرگوار به دیدار لقاءالله پیوست.

ظریف با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد
هم اکنون بخوانید

 

وی تاکید کرد: تریبون نماز جمعه برای  مردم است و خطیب جمعه وظیفه دارد درد شما را بگوید، گرانی درد جانکاه مردم است، مردم جدا رنج دارند و درد دارند. مردی بیرون بیاید و شرمنده خانواده‌اش باشد. مسئولین بر سرعت تلاش‌شان بیفزایند قبل از این که مردم کمرشان زیر بار گرانی خم شود، از شما عاجزانه تقاضا دارم تلاش کنید. رئیس جمهور و مسوولان خستگی ناپذیر به خدمت مشغول  هستند.

 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: روز ۹ دی در تقویم به نام روز بصیرت و میثاق با ولایت نامیده شده است و اسم با مسمایی است چرا که مردم هدف فتنه را فهمیدند. ۸ ماه از خرداد تا دی فتنه سوزاندند ، ۸ ماه دروغ گفتند، سرمایه ۸۵ درصد صندوق های رای را سوزاندند. مردم خداجو اما مردم فهمیدند و به صحنه آمدند و کاری کارستان کردند. میثاق با ولایت بستند ‌و سفره فتنه گران را بستند.

 

وی افزود:  ۲ مطلب در این مراسم قابل دیدن بود؛ جز عکس امام و مقام معظم رهبری مشاهده نشد، مردم شعار دادند این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده ، شعار دیگر این بود ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند. روز گدشته در ۸۰۰ شهر وشهرستان این شعار تکرار شد و قطع نامه خوانده شد و روح قطعنامه می‌گوید تا آخرین قطره خون پای انقلاب و امام‌ ایستاده‌ایم.

 

خاتمی گفت: ۱۳ دی ماه سالروز شهادت قهرمان ملی مردم حاج قاسم سلیمانی است، حاج قاسمی که زنده بود نامش رمز شجاعت بود،  آمریکایی‌ها گفتند ۱۰ سال طول می‌کشد داعش از بین برود، این بزرگ گفتند کمتر از ۳ ماه داعش نیست و کمتر از ۳ماه طول کشید کلک داعش کنده شد.

اعزام پرسنل نیروی هوایی ارتش آمریکا به خلیج فارس
هم اکنون بخوانید

 

وی ادامه داد: تشییع پیکر شهید  قاسم سلیمانی چند‌ده میلیونی در عراق کلک آمریکا را در افغانستان کند و با مصوبه جدید از عراق هم کنده می‌شود، سیلی آب داری به آن ها در عین الاسد زدیم اما این انتقام نهایی نبود و سیلی نهایی زمانی است که ترامپ جنایت‌کار و بقیه همگی مجازات شوند.

 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اسرائیل این جرثومه فساد به بندر لاذقیه سوریه حمله کرده است و انبار دارویی و غدایی زده است، این یعنی رژیم صهیونیستی سرنوشتی جز از بین رفتن نخواهد داشت و قبل از ۲۵ سالی که مقام معظم رهبری فرمودند محو خواهد شد.

 

وی با اشاره به رزمایش پیامبر اسلام گفت: سیاست ما تهاجم نیست، سیاست ما بازدارندگی‌است، کارشناسان می‌گویند ۱۶ موشک شلیک شد که ۴ تای آن‌ها به تل‌آویو خواهد رسید. صهیونیست ها بدانند با همین موشک روزشان تبدیل به شام سیاه خواهد شد.

 

خاتمی در پایان گفت: دستور‌العمل‌های بهداشتی را رعایت کنید و تا آخرین روزی که این ویروس در کشور ما است همچنان این دستور العمل ها رعایت شود و انشاءالله در آینده نزدیک مسئولان خواهند گفت این ویروس منحوس گورش را گم کرده است.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =

دکمه بازگشت به بالا