افزایش گشت های محیط زیست تهران در مناطق تحت مدیریت

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: همزمان با فصل سرما و زمان جفت گیری حیوانات حفاظت از حیات وحش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران بیشتر می شود.


به گزارش اعتماد نو به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران سعید محمودی در بازدید شب گذشته خود از منطقه حفاظتی جاجرود و پاسگاه های محیط بانی پارک ملی خجیر و سرخه حصار گفت: گشت، پایش و کنترل مناطق در فصل سرما به علت احتمال افزایش حضور شکارچیان و سوء استفاده متخلفان بیشتر می شود و در نتیجه احتمال رویارویی محیط بانان با شکارچیان نیز به مراتب افزایش می یابد.

 

وی با هشدار به متخلفان شکار و صید و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده در استان تهران به‌ویژ در زمان هایی مثل جفت گیری و یا زادآوری حیات وحش مناطق و زیستگاه های طبیعی استان اظهارکرد: محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در اکیپ های چندگانه مناطق تحت مدیریت را پایش کرده و با هر گونه تخلف شکار و شروع به شکار و تعرض به عرصه‌های تحت مدیریت برخورد جدی و قانونی خواهند داشت و در صورت هر گونه تخلف به خصوص در این ایام، بیشترین مجازات دیده شده برای جرائم شکار و صید از دستگاه قضایی درخواست خواهد شد.

 

محمودی ادامه داد: هم اکنون فصل جفت گیری حیات وحش آغاز شده است و از طرفی به علت سرما و بارش ها در ارتفاعات، حیات وحش از علوفه کمتری برخوردار خواهد شد و به همین علت باید همه ما در امر حفاظت از حیات وحش دقت و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم.

حدادی: مردم از رفتن به سفرهای غیرضروری پرهیز کنند
هم اکنون بخوانید

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین با قدردانی از شهروندان بخصوص دوستداران محیط زیست و حیات وحش، توصیه هایی هم برای مردم داشت.

 

وی از شهروندان خواست تا از هرگونه علوفه دهی به حیات وحش بدون هماهنگی با محیط زیست و پاسگاه‌های محیط‌بانی جداً خودداری کنند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی در حوزه شکار و صید، موضوع را به‌سرعت به محیط زیست منطقه اطلاع دهند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه های درحال اجرا در مناطق، افزود: سرشماری زمستانه حیات وحش نیز برای بررسی وضعیت چهارپایان پستاندار علفخوار و مطالعه در خصوص موضوعات مربوطه به حیات وحش و بررسی‌های لازم در حال انجام است و بخشی از سرشماری ها در مناطق به پایان رسیده که به زودی نتایج کیفی آن اعلام خواهد شد.

 

این گزارش همچنین می افزاید: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین در این بازدید باحضور سرزده در چند پاسگاه محیط بانی، با محیط بانان دیدار و گفتگو داشت.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا