آزادسازی ارز ترجیحی بخش دارو در دولت مطرح نیست

 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: آزادسازی ارز ترجیحی بخش دارو در دولت مطرح نیست و پس از تصویب بودجه در مجلس در مورد یارانه دارو تصمیم گیری می‌شود.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از وبدا، «محمد هاشمی»، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به فضاسازی برخی رسانه‌های بیگانه در مورد اظهارات مشاور رییس سازمان غذا و دارو در خصوص حذف ارز ترجیحی دارو در لایحه بودجه سال آینده، گفت: متاسفانه این رسانه اقدام به تحریف خبر نموده و صحبت‌های ایشان مبنی بر انتقال یارانه ارز ترجیحی دارو به بیمه‌ها و یارانه سلامت در بودجه سال آینده را با عنوان حذف ارز ترجیحی تحریف نموده‌اند.

 

او افزود: همانگونه که معاون اول رییس جمهور تاکید داشت، آزادسازی ارز ترجیحی برای بخش دارو نه در کوتاه مدت و نه در بلند مدت در دولت مطرح نیست.

 

هاشمی تاکید کرد: ارز ترجیحی دارو تا پایان امسال با دستور رییس جمهور اختصاص می یابد و برای سال آینده، ممکن است پس از تصویب بودجه در مجلس، مابه التفاوت ارز دارو به سازمان های بیمه گر و یا به صورت یارانه سلامت منتقل شود.

 

او افزود: وضعیت ارز دارو پس از طرح و تصویب بودجه سال آینده در مجلس مشخص می شود و تمام تلاش دولت، حفاظت از مردم و عدم تحمیل فشارهای ناشی از گرانی دارو بر مردم است.

 


انتهای پیام/

بررسی مشکلات تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات پزشکی در کمیسیون بهداشت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا