محمدباقر قالیباف: شهید سلیمانی هنرمند بود؛ از این جهت که هرگز نمی‌ترسید

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «امشب هنرمندان عرصه موسیقی به یاد سردار سلیمانی به میدان آمده‌اند و امیدوارم قدر آنها را بدانیم و این تلاش‌ها را جبران کنیم.» گفت: شهید سلیمانی هنرمند بود؛ از این جهت که هرگز نمی‌ترسید. او فقط از خدا می‌ترسید.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، «رویداد حماسه» ویژه‌اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای در قالب کنسرت به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور خوانندگانی چون علیرضا افتخاری، سالار عقیلی و اجرای ارکستر سمفونیک و ارکستر پاپ صدا و سیما، عصر روز چهارشنبه هشتم دی‌ماه در تالار وحدت برگزار شد.

 

محمدمهدی نراقیان (رییس مرکز موسیقی صدا و سیما) با همراهی برخی دیگر از مسئولان و هنرمندان در این رویداد حضور داشتند. بهرام پاییز هم دیگر خواننده‌ای بود که در این اعتماد نو به نقل از برنامه به اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه پرداخت،. همچنین یک گروه موسیقی لبنانی نیز به عنوان میهمان در این رویداد حضور یافت و به اجرای قطعاتی پرداخت.

 

در ابتدای اعتماد نو به نقل از برنامه ارکستر سمفونیک صدا و سیما به رهبری آرش امینی روی صحنه رفت و بخش‌هایی از پوئم سمفونی «سرباز» به آهنگسازی آرمان مهربان، همچنین پوئم سمفونی «اروند» اثر امیرحسین سمیعی را اجرا کرد. سمیعی در بخش‌هایی به عنوان خواننده ارکستر را همراهی کرد.

 

در ادامه اعتماد نو به نقل از برنامه محمدباقر قالیباف در سالن حضور یافت و قبل از اجرای بخش دومِ ارکستر، دقایقی با مخاطبان  صحبت کرد.

اختصاص هدیه تولد ۶۰ میلیونی برای آزادی زندانی در ورامین 
هم اکنون بخوانید

 

قالیباف ضمن تبریک و تسلیت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: تسلیتم برای این است  که ما به او نیاز داشتیم و جایش در میان ما خالی است. تبریکم هم از این باب که مکتب انقلاب اسلامی و مکتب حضرت امام خمینی(ره) توانست چنین بزرگانی را تربیت کند.

 

او افزود: سردار سلیمانی شهیدی بود که از روستایی در کرمان برخاست و جهان را متحیر کرد. انقلاب اسلامی فضایی ساخت که چنین شخصیتی از روستایی کوچک در کرمان برخیزد و استعدادهایش چنان شکوفا شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «امشب هنرمندان عرصه موسیقی به یاد سردار سلیمانی به میدان آمده‌اند و امیدوارم قدر آنها را بدانیم و این تلاش‌ها را جبران کنیم.» گفت: شهید سلیمانی هنرمند بود؛ از این جهت که هرگز نمی‌ترسید. او فقط از خدا می‌ترسید. شهید سلیمانی حتی غضبش از دل رحمت بلند می‌شد. منتقم ولی اهل گذشت بود.

 

قالیباف ادامه داد: شهادت هنر مردان خداست. او چهل سال برای دفاع از عزت مسلمین بی وقفه مجاهدت کرد. شهید سلیمانی از دل مردم بلند شد و تا آخر مردمی باقی ماند. او همیشه با مردم زندگی و مجاهدت کرد. او با کمک مردم مظلوم از مظلومین دفاع کرد. همان طور که در دفاع مقدس و در دفاع از حرم؛ حتی یک لحظه هم به خود تردید راه نداد. سلیمانی در لحظاتی که خطر مرگ در یک قدمی او بود، همیشه آرام بود.

 

قالیباف با بیان اینکه «سردار سلیمانی مرد میدان ولی اهل مذاکره بود.» گفت: شهید سلیمانی لطیف و مظلوم ولی مقتدر بود. او شجاعتی توام با عقلانیت و تدبیر داشت. این ما هستیم که باید چنین هنری را از مکتب شهید سلیمانی بیاموزیم. سلیمانی خودش از مکتب امام برخاست و سرباز ولایت بود. درود بر این مرد بزرگ که هنرنمایی کرد و شهادت هنر مردان خداست.

موتسارت از اولین سلبریتی‌های تاریخ هنر است
هم اکنون بخوانید

 

در ادامه  مراسم، محمدباقر قالیباف همراه خانواده شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، از هنرمندان عرصه موسیقی و کسانی که آثاری را با مضمون شهید سلیمانی تولید کرده‌اند، تقدیر کردند.

 

تقدیرشوندگان:

 

– علیرضا افتخاری خواننده آهنگ «مرد میدان»

 

– محمد معتمدی خواننده «آهنگ عشق زیبا»

 

– آرش امینی رهبر ارکستر صدا و سیما

 

– رازمیک اوهانیان رهبر گروه کر

 

– محمدرضا عقیلی رهبر ارکستر پاپ

 

– محمدرضا چراغعلی آهنگساز قطعه «مرد میدان»

 

– امیرحسین سمیعی مدیر پروژه «سرباز»

 

– آرمان مهربان آهنگساز پوئم سمفونی «سرباز»

 

– امید روشن‌بین تنظیم‌کننده

 

– بهرام پاییز خواننده

 

– کیان مقدم خواننده

 

– عرفان عرفانیان خواننده آهنگ «ملک سلیمان»

 

-عبدالرضا صفایی و امیرحسین رضاییان

 

در ادامه اعتماد نو به نقل از برنامه قطعه‌ «شهادت و اقتدار» ساخته مجید انتظامی با آوازِ سالار عقیلی و با رهبریِ عقیلی اجرا شد.

 

علی العطار و گروهش از لبنان نیز دو قطعه برای شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند.

 

همچنین بهرام پاییز خواننده موسیقی پاپ نیز همراه ارکستر پاپ سازمان صدا و سیما دو قطعه خواند.

 

گفتنی است اغلب قطعات اجرا شده در کنسرت «رویداد حماسه» تولید مرکز موسیقی صداوسیما بودند.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا