تشدید اقدامات پلیس دربرخورد با فروش دارو در فضای مجازی/ چه کسانی طعمه مجرمان سایبری در حوزه رمز ارز می‌شوند؟

رییس پلیس فتا تهران بزرگ از تشدید اقدامات پلیس در حوزه مقابله با فروش دارو در فضای مجازی خبر داد.


سرهنگ «داوود معظمی گودرزی» رییس پلیس فتا تهران بزرگ در گفت و گو با پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا درباره کلاهبرداری از افراد از طریق رمز ارز گفت: در بررسی هایی که در پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا داشتیم مشخص شده یکی از دلایل این است که افرادی که به بازار رمز ارزها ورود کرده اند سواد و اطلاعات کافی در این زمینه ندارند و از اشخاص دیگری برای این کار استفاده می کنند. 


وی ادامه داد: این افراد ممکن است به این مالباختگان خیانت می کنند و از آنجا که تمام کدهای احراز هویت در اختیار این افراد سودجو است تمام حساب های این افراد را خالی می کنند. 


رییس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: تاکید می کنیم افرادی که می خواهند وارد این بازار شوند اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشند و از افراد قابل اعتماد برای این کار استفاده کنند. اکثر پرونده هایی که در این زمینه تشکیل می شود به دلیل این است که افراد آشنایی علمی و فنی زیادی با این موضوع ندارند و متاسفانه طعمه مجرمان سایبری قرار می گیرند. 


سرهنگ معظمی گودرزی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ در حوزه رمزارزها با افزایش تشکیل پرونده مواجه بوده ایم، تصریح کرد: پرونده ها در حوزه رمزارزها افزایش پیدا کرده است. 


وی همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش درباره قاچاق دارو در فضای مجازی گفت: به مردم توصیه می کنیم که موضوعات سلامت محور و داروها را در فضای مجازی تهیه نکنند چراکه مستقیما با جان و سلامت مردم در ارتباط است.

تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد
هم اکنون بخوانید


رییس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس در رابطه با این موضوع اقدامات خود را در فضای مجازی تشدید کرده است. داروها نیز ممکن است از طرق مختلف در اختیار این افراد سودجو قرار گرفته باشد یک بعد آن قاچاق است


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − نه =

دکمه بازگشت به بالا