ارامنه ایران در دوران دفاع مقدس نقش ماندگاری را ایفا کردند

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش ماندگاری ایفا و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم این مرز و بوم کردند.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران عصر روز گذشته (چهارشنبه ۸دیماه) و در آستانه سال نوی میلادی با حضور در منزل شهید رازمیک خاچاطوریان، میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نوی میلادی را به خانواده این شهید تبریک گفت.

 

نادعلی خطاب به خانواده شهید خاچاطوریان، شهدا را مظهر اقتدار و مردانگی عنوان کرد و افزود: جوانان ارامنه در کنار همرزمان و برادران مسلمان خود شانه به شانه علیه دشمن بعثی برای حفظ مرزهای ایران عزیز جنگیدند و در همین راه به خیل عظیم شهیدان پیوستند.

 

وی به نقش شهدای ارامنه در دفاع از مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش ماندگاری ایفا و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم این مرز بوم کردند.

 

وی به نزدیکی دین مسحیت و اسلام اشاره کرد و گفت: رسالت دین مسیحیت و اسلام، هدایت انسان است و کتاب آسمانی هر دو دین، پیروانشان را به سوی حقیقت و روشنی هدایت می‌کند. در این دیدار خواهر شهید خاچاطوریان به تجدید خاطره حضور مقام معظم رهبری در منزلشان را نیز پرداختند.

 

براساس این گزارش شهید رازمیک خاچاطوریان بعد از ۸ ماه حضور در جبهه چهاردهم اسفند ۱۳۶۶ در جاده اهواز-امیدیه در ۲۳ سالگی به در درجه رفیع شهادت رسید.

 

لازم به یادآوری است که مقام معظم رهبری در سال ۹۳ و آستانه سال نوی میلادی با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

تصویب سه میز پژوهشی در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری شبکه متخصصان آموزش عالی
هم اکنون بخوانید

 

نادعلی پیش از این دیدار با حضور در قبرستان شهدای ارامنه ضمن ادای دین و احترام به مقام شهدای والامقام، برای ایشان علو درجات را مسئلت کرد.

 

وی پس از دیدار با خانواده شهید خاچاطوریان با حضور در کلیسای تارگمانچاتس مقدس، میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نوی میلادی را به اسقف این کلیسا و سایر پیروان حاضر در این کلیسا تبریک گفت.

 

در این دیدار فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ نیز علیرضا نادعلی را همراهی کرد.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 5 =

دکمه بازگشت به بالا