«راز سلیمانی»؛ مستندی با موضوع تشییع باشکوه پیکر حاج قاسم

 

مستند «راز سلیمانی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر عسگری آماده نمایش شد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، امیر عسگری (تهیه‌کننده و کارگردان) مستند «راز سلیمانی» با اشاره به روند طی شده برای رسیدن به ایده‌ای متفاوت در روایت‌گری، گفت: وقتی موسسه اندیشه شهید آوینی، پیشنهاد ساخت مستندی با موضوع تشییع حاج قاسم را به من داد، چند ماهی فرصت خواستم تا درباره چگونگی ساخت این مستند فکر کنم تا ببینم از چه مسیری می‌توانم مستندی برای این روز مهم بسازم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که چقدر متفاوت می‌شود که روز تشییع حاج قاسم را به روایت خود حاج‌قاسم نشان دهیم. در ظاهر کاری غیرممکن نشان می‌داد ولی من در نظر داشتم که در این مستند براساس سخنرانی‌های حاج‌قاسم در مناسبت‌های مختلف، تصاویری متناسب با آن سخنان پیدا کنم.

 

کارگردان مستند «راز سلیمانی» اضافه کرد: با توجه به این که من آرشیو کامل و متفاوتی از شهید سلیمانی دارم، این امکان را پیدا کردم تا تصاویر مورد نظری که برای این مستند لازم دارم را مورد استفاده قرار دهم. آن زمان هر وقت حاجی در کرمان سخنرانی می‌کرد، من با دوربین همراهش می‌رفتم و به همین دلیل تصاویری از ایشان دارم که تا به حال کسی ندیده است. چون بیت‌الزهرا را من پوشش تصویری می‌دادم و کار رسانه‌ای آن جا با من بود، آرشیو خیلی خوبی در دست دارم که باعث می‌شود به شیوه متفاوتی برای حاج قاسم سلیمانی مستند بسازم.

 

«امیر عسگری» ضمن برشمردن رفتار «حاج قاسم» و پیوندی که با مردم برقرار کرده بود، عنوان کرد: تصویری از سخنرانی حاج قاسم را دارم که صفات مالک‌اشتر را بیان می‌کند یا درباره شهادت و چگونه شهیدشدن می‌گوید. من جدا از سخنرانی‌های معروف شهید سلیمانی، آرشیوی از حضور ایشان در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مختلف را دارم. با وجود این‌که حاجی علاقه چندانی به گفتگو با دوربین نداشت، اما من ۱۸ ساعت با ایشان مصاحبه کردم که تا به حال پخش نشده است. مصاحبه‌های مختلفی درباره ورود حاجی به سپاه و عملیات مختلفی که حضور داشتند، انجام شد.

خسارت زلزله‌های پی‌درپی به ۵۰ بادگیر در بافت تاریخی لافت
هم اکنون بخوانید

 

کارگردان «راز سلیمانی» افزود: این مستند به نوعی راز قدرشناسی مردم از شهید سلیمانی است و این که چرا افراد زیادی با گرایش‌های متفاوت در سراسر کشور به بدرقه پیکر ایشان پرداختند. امیدوارم این مستند، هم مردم‌پسند باشد.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا