امپریالیسم از نامِ «حاج قاسم» هم می‌ترسد

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز جریان امپریالیسم از نام حاج قاسم، بیش از خود او از می‌ترسد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز برگزار شد، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال بخش‌ها و نهادهای مختلف به این شهید والا مقام در حال ادای دین هستند. ما در حوزه‌های مختلف به شخصیت‌های جامع و الهام بخش نیاز داریم.

 

وی افزود: اساس هویت در جوامع، حول و حوش برخی نمادها شکل می‌گرد. مثلا مکتب رهایی بخش اسلام را نمی توان از شخصیت عظیم الشان پیامبر جدا کرد.  یا وقتی از حادثه کربلا صحبت می‌شود نمی‌توان آن را از شخصیت حسین بن علی (ع) جدا کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به یک استراتژیک نوین و صدور انقلاب به منطقه رسیده است. امروز جمهوری اسلامی توسط رهبری، یک استراژیک را مدیریت کرده و امروز منطقه درگیر پیام انقلاب اسلامی است که پیام آن ایستادگی و مقابله با ظلم است و امروز به یک ساختار روشن رسیده است.

 

وی افزود: مکتب مقاومت در این سه دهه اخیر به یک شخصیتِ محوری به نام سردار سلیمانی گره خورده است‌. او نماد راهبرد موفق انقلاب اسلامی است. این شخصیت بزرگ کنشگری و حضورش به آن حضور نظامی و امنیتی محدود نشده و هرچه جلوتر آمده جلوه های جدیدی از این شخصیت بزرگ نمایان شده است.

گسترش همکاری‌های راهبردی ایران و کوبا در عرصه سلامت
هم اکنون بخوانید

 

وی بیان کرد: آنچه که حاج قاسم را به یک مکتب تبدیل کرده سیره، سلوک و منش اوست. ایثار و گذشت حاج قاسم باید در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه متبلور و  نمایان شود. امروز  در جنگ روایتگری و رسانه‌ای با حاج قاسم قرار گرفته‌ایم، ما در شبکه مجازی اجازه نوشتن نام حاج قاسم و انتشار تصویر او را نداریم و امپریالسیم رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد نام حاج قاسم در رسانه زنده بماند.  پس در این جنگ باید حمایت های خود را در کنار هم قرار دهیم.

 

وی تاکید کرد: امروز جریان امپریالیسم از نام حاج قاسم بیش از خود او می‌ترسد. جریان رسانه ای کشور باید در این زمینه قوی عمل کند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در جشنواره فجر امسال یک بخشی را به نام سردار سلیمانی نام گذاری کردیم.  همه ما در حوزه هایی که هستیم باید این امر را به کار ببریم و آن را فراموش نکنیم و جلوی فراموشی رسانه ای درباره این جریان را بگیریم.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا