واکنش سوریه به طرح رژیم صهیونیستی در خصوص بلندی‌های جولان

 

سوریه در واکنش به بیانیه روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص تصمیم برای دو برابر کردن تعداد شهرک‌نشینان یهودی در بلندی‌های جولان، آن را خطرناک و تشدیدکننده بی‌سابقه تنش‌ها خواند.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، سوریه در واکنش به بیانیه روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص تصمیم برای دو برابر کردن تعداد شهرک‌نشینان یهودی در بلندی‌های جولان، آن را خطرناک و تشدیدکننده بی‌سابقه تنش‌ها خواند.

 

وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن این بیانیه، تصریح کرد که چنین رویکردی «تشدید خطرناک و بی‌سابقه» تنش‌هاست.

 

سازمان آزادی‌بخش فلسطین پیش از این با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که اسرائیل پس از صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت فعالیت شهرک‌سازی‌ و لزوم توقف آن، اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود برای تصویب گسترش شهرک‌سازی را دوبرابر کرده است.

 

در این گزارش آمده است که اسرائیل با ساخت ۲۶ هزار و ۳۳۱  واحد مسکونی در شهرک‌ها بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ موافقت کرده است، در حالی که در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ این تعداد، ۱۰ هزار و ۳۳۱ واحد بوده است.

 

این گزارش حاکی از آن است که این تشدید اقدام‌ها برای گسترش شهرک‌سازی به دنبال قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت مصوب ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ صورت گرفته است که خواستار پایان شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی شده بود.

 

این قطعنامه با تاکید برغیرقانونی بودن شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی از این رژیم خواست که شهرک‌سازی در کرانه غربی از جمله قدس شرقی را متوقف کند.

درخواست دولت وفاق لیبی از واشنگتن برای احداث پایگاه نظامی در این کشور
هم اکنون بخوانید

 

در گزارش ساف آمده است که دوره پس از صدور قطعنامه شورای امنیت شاهد کاهش سرعت شهرک‌سازی‌ها نبوده است، برعکس، طرح‌های شهرک‌سازی افزایش یافته و بدون پاسخگویی و مجازات، حمله به سرزمین فلسطین و خشونت علیه مردم این کشور تشدید شده است.

 

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا