توضیح عضو کمیته علمی کشوری کرونا درباره سویه «دلمیکرون»

 

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: برای کرونا توصیه های بهداشتی یکسان است. فرقی نمی کند چه سویه ای غالب شود. بنابراین ماسک زدن، فاصله اجتماعی، دوری از تجمع های بزرگ از اصول کلی پیشگیری از کروناست که باید رعایت شود.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، «طلعت مختاری آزاد» عضو کمیته علمی کشوری کرونا در حاشیه جلسه این کمیته در جمع پایگاه خبریان گفت: درحال حاضر هنوز سویه غالب دلتاست. اما به طور کلی درمورد عفونتهای تنفسی محدود کردن انتقال از یک کشور به کشوری دیگر، غیر ممکن است. تعداد کشورهایی که دلمیکرون را شناسایی کرده اند، بیشتر از ۱۰۰ کشور هستند و کشورها برای ورود و خروج سیستم کنترل قوی دارند. پس ممکن است مسافری هم که وارد یک کشور می شود ظاهرا تستش منفی باشد اما چند روز دیگر در آن کشور ویروس را منتشر کند.

 

او افزود: ما هم از دیگر کشورهای دنیا جدا نیستیم و طبیعتا این سویه در ایران وجود دارد و موارد بیماری در ایران بیشتر می شود اما امیدواریم باتوجه به پیکی که اخیرا گذرانده ایم و بسیاری کرونا گرفته اند و واکسیناسیون سراسری که انجام دادیم، امیدواریم که وضعیت‌مان مانند بسیاری از کشورهای اروپایی نباشد.

 

مختاری آزاد در ارتباط با سویه «دلمیکرون» گفت: ویروس به هرحال تغییر می کند. ما هم در دانشگاه علوم پزشکی تهران که ویروس را جدا بررسی می کنیم، گاهی نمی توانیم مشخص کنیم ویروس دلتا  یا اومیکرون است. بنابراین بااجازه وزارت بهداشت این موارد به سازمان جهانی بهداشت فرستاده می شود که این موارد مشاهده شده را با هم بررسی کنند. اگر چنین موردی هم باشد چیز عجیبی نیست. اما این اسم یعنی «دلمیکرون» هنوز از سمت کمیته بین المللی ویروس شناسی و یا سازمان جهانی بهداشت مورد تایید قرار نگرفته است.

تحصیل بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه درمدارس متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای
هم اکنون بخوانید

 

او افزود: اما همانطور که ما می بینیم که موتاسیون هایی مربوط به دلتا و موتاسیون هایی مربوط به اومیکرون است و در برخی ویروس ها ویژگیهای هردو این ویروس ها دیده شده چنین احتمالی داده شده است اما هنوز کسی نمی داند چنین سویه ای می تواند بدتر یا ملایم تر باشد.

 

مختاری آزاد گفت: برای کرونا توصیه های بهداشتی یکسان است. فرقی نمی کند چه سویه ای غالب شود. بنابراین ماسک زدن، فاصله اجتماعی، دوری از تجمع های بزرگ از اصول کلی پیشگیری از کروناست که باید رعایت شود.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =

دکمه بازگشت به بالا