ترکیب پیچیده تیم اقتصادی دولت باعث شده کسی از رئیس‌جمهور «حرف‌شنوی» نداشته باشد

 

اعتماد نو: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ترکیب تیم اقتصادی دولت یک کمی پیچیده شده و ممکن است آن حرف شنوی لازم که باید وجود نداشته نباشد و برخی افراد هم هر حرفی که می‌خواهند می‌زنند.


سید مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، درباره اختلافاتی که این روزها در تیم اقتصادی دولت سیزدهم مطرح است و هر یک از اعضای دولت نظرات خودشان را به طور شخصی بیان می‌کنند، گفت: در هر هیأت دولتی اختلاف‌نظر بین وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان و اعتماد نو به نقل از برنامه همیشه وجود داشته است اما دست آخر رئیس‌جمهور هنگامی که تمامی نظرات را بررسی می‌کند و اعضای هیأت دولت رأی می‌دهند، حکم نهایی را می‌دهد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: در زمان آقایان هاشمی رفسنجانی؛ مهندس موسوی و آقای خاتمی که شخصا از نزدیک شاهدش بودم، اینچنین اختلاف‌نظراتی وجود داشت. به طور مثال مشاهده می‌شد بین رئیس  سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی که اتفاقاً مقام رسمی هم بودند، اختلاف‌نظر وجود دارد اما نهایتا این رئیس‌جمهور بود که باید تصمیم می‌گرفت.

 

وی با اشاره به ترکیب تیم اقتصادی دولت سیزدهم بیان کرد:  در حال حاضر در دولت آقای رئیسی یک ترکیب جدیدی شکل گرفته است؛ یعنی علاوه بر وزرای اقتصادی و رئیس بانک مرکزی  آقای رضایی به عنوان معاونت اقتصادی انتخاب شده‌اند و از سوی دیگر هم آقای مخبر به عنوان نفر اول خط اقتصادی و تصمیم‌گیر انتخاب شده؛ این ترکیب یک کمی پیچیده شده و ممکن است آن حرف شنوی لازم که باید باشد، وجود نداشته نباشد و برخی افراد هم هر حرفی که می‌خواهند می‌زنند.

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز ۱۲ فروردین
هم اکنون بخوانید

 

هاشمی‌طبا ادامه داد: آقای رئیسی درباره تیم اقتصادی برخورد جدی داشتند و گفتند مسائل اقتصادی باید از زبان مخبر بیان شود اما اینکه چرا وزیر اقتصاد و رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه یا معاون اقتصادی نباید حرف بزنند هم خودش حرفی است و به نظر می‌رسد هماهنگی لازم برای این ترکیب پیچیده‌ سخت باشد و مدیریت آن قابل کنترل نباشد.

 

وی با بیان اینکه معتقدم حرف آخر را رئیس‌جمهور باید بزند، عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید مسائل اقتصادی را در دولت مدیریت کند، اعضای دولت باید حرف خودشان را بزنند و بقیه هم نباید حرف دیگری بزنند. به اعتقاد من حرف متفرقه نشانه این است از رئیس‌جمهور تمکین نمی‌شود و این امر شکل خوبی ندارد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درخصوص اینکه گفته می‌شود محسن رضایی در تیم اقتصادی خودش را بالاتر از سایر اعضای آن می‌داند و تصمیماتی را مانند پرداخت یارانه ۸۰۰ هزار تومانی در دی ماه مطرح می‌کند که وزیر اقتصاد زمان را نامعلوم اعلام می‌کند، گفت: استنباط‌های مختلفی می‌شود و این امر هم به نظر قوی می‌آید.

 

وی تاکید کرد: درباره یارانه‌ها رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه باید صحبت کند؛ چراکه تخصیص اعتبارات از سوی رئیس این سازمان صورت می‌گیرد، اگر چیزی هم در دولت مصوب نشده باشد کسی نباید درباره‌اش حرف بزند و این هم به اعتقاد من یکی از اشتباهاتی است که اتفاق افتاده است.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا