بسیاری از پول‌ها در کشور گم می‌شود/ خودروسازان از صندلی خود می‌ترسند و از وزیر مطالبه نمی‌کنند

 

رئیس کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: بسیاری از پول‌ها در کشور ما گم می‌شود، من این را مستند می‌گویم! یکی از موارد همین خودروسازی است. اگر راست می‌گویید به قطعه‌سازان‌ تضمین خرید دهید.


به گزارش اعتماد نو به نقل  از اعتماد نو به نقل از ایلنا، عزت‌الله اکبری تالارپشتی‌ در گردهمایی سراسری قطعه‌سازان کشور در پاسخ به گلایه نماینده ایران‌خودرو از اظهارنظر برخی نمایندگان گفت: نمایندگان ملت پیگیر مطالبات مردم هستند. اما شما پاسخ دهید که چطور خودرو پیش‌فروش می‌کنید، پول نقد می‌گیرید اما به قطعه‌ساز پول نمی‌دهید؟ اگر نماینده‌ای گله می‌کند به این علت است که خودروهای بی‌کیفیت در شهر او چندیدن نفر را کشته‌اند. جلسه‌ای با رئیس مجلس داشتیم که می‌گفتند حضرت آقا گفته‌اند در مورد خودرو چه کار می‌خواهید کنید؟

 

وی افزود: کی به خودتان می‌آیید! چندین بار همین قطعه‌سازان گله کرده‌اند. اگر مدیر درستی باشید از وزیر مطالبه می‌کنید. چطور دولت ۶ درصد سهام دارد اما ۶۰۰ درصد دخالت می‌کند؟ هیچ حرفی نمی‌زنید، چون از دست دادن صندلی خود می‌ترسید و در مقابل وزیر را در حد اعلی‌ حضرت وزیر خطاب می‌کنید. یک مجموعه مدیر جمع شده‌اید و وقت مردم را گرفته‌اید.

 

رئیس کمیسیون صنایع بیان کرد: ساختار خودروسازها باید رقابتی شود. در مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان دارید. چرا؟ چه کسی گفته شما خودروساز هستید؟ باید طرح و اعتماد نو به نقل از برنامه بریزید، شما دولت هستید یا ملت؟ خصوصی هستید یا دولتی؟ سهام ایران‌خودرو به یک آقایی فروخته می‌شود، می‌روید با نهادهای امنیتی ارتباط می‌گیرید که صلاح نیست این آقا اینجا میز داشته باشد. اما دولت که ۶ درصد سهام دارد همه کاره است و بله قربان می‌گویید. وزیر و من را دعوت می‌کنید و یک کارگر شعر می‌خواند و همان سند علیه ما می‌شود. حتی به اذان هم اعتنا نکردید، این نمایش‌ها اجازه نمی‌دهد که سربلند کنید.

بانک ملت برترین بانک ایران شد
هم اکنون بخوانید

 

وی خاطرنشان کرد: اگر خودروساز خوبی باشیم، قطعه‌ساز خوبی هم هستیم. به دنبال آن هستیم که عضو WTO شویم، به پیمان شانگهای یا دیگر پیمان‌ها پیوستیم اما باید بتوانیم صادرات داشته باشیم. هر تولیدی برای ماندن نیاز به صادرات دارد، باید طبق فرمول‌ها حرکت کنیم.

 

وی افزود: در خودروسازی‌ها باید رقابت وجود داشته باشد، نه اینکه دولت دو خودروساز را حیاط خلوت خود کند و اجازه ندهد بقیه کار کنند. بانک‌ها، دولت و همه درگیر شما هستند. بسیاری از پول‌ها در کشور ما گم می‌شود، من این را مستند می‌گویم! یکی از موارد همین خودروسازی است. اگر راست می‌گویید به قطعه‌سازان‌ تضمین خرید دهید.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 13 =

دکمه بازگشت به بالا