اجرای شهرام ناظری و فرید الهامی در جوار مولانا+فیلم

 

فرید الهامی، نوازنده تنبور، در صفحه شخصی خود فیلمی از حضور و اجرای شهرام ناظری و خودش را منتشر کرده است. این فیلم در بزرگداشت مولانا در شهر قونیه ضبط شده است.


به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، فرید الهامی (نوازنده تنبور و آهنگساز) در صفحه شخصی خود بخشی از اجرای شهرام ناظری در شهر قونیه را منتشر کرده است.

فرید الهامی در این اجرا تنبور می‌نوازد. او یکی از مقام‌دانان و مقام‌خوان‌های خطه صحنه است. الهامی در سال ۱۳۷۹ اقدام به تشکیل گروه موسیقی با نام «زمزمه عشق» کرد و همزمان در گروه «روچیار» به سرپرستی استاد بهروز طاهری ادامه فعالیت داد.

الهامی در سال ۱۳۸۵ کار تمرین و ضبط دو اثر شاهنامه کردی (تراژدی رستم و سهراب) و شاهنامه فردوسی (ضحاک ماردوش) را آغاز کرد که با آهنگسازی وی و صدای شهرام ناظری اجرا شده است. او همچنین در سال ۱۳۹۴ همراه با گروه «فردوسی» و شهرام ناظری آلبوم «درفش کاویانی» را منتشر شده است. فرید الهامی علاوه با همکاری با شهرام ناظری در ساخت آلبوم همراه او در کنسرت‌های داخلی و برون‌مرزی او را همراهی کرده است.

اجرای پیش رو که به تاریخ آن اشاره نشده، مربوط به مراسم بزرگداشت مولانا در قونیه است. همه‌ساله از ۱۰ تا ۱۷ دسامبر (۱۹ تا ۲۶ آذر) مراسم بزرگداشت مولانا در شهر قونیه ترکیه برگزار می‌شود. این مراسم شامل آئین‌ها و مناسک خاصی است که نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

 


انتهای پیام/

پخش تلاش‌های یک دانشجوی دختر روستایی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا